Νο 161_d2 / ΜΑΙ ΙΟΥΝ 2021

Παρακολουθώντας τις εξελίξεις...

Σε μια πρωτόγνωρη κατάσταση για όλους τους ανθρώπους, εξ αιτίας του Covid-19 παρακολουθούμε τις εξελίξεις με αγωνία, ελπίζοντας να τελειώσει γρήγορα αυτή η "βαριά ποινή" που εκτίουμε, μακριά από την θάλασσα και τις χαρές της.

Όλα σχεδόν γίνονται ηλεκτρονικά. Μια κατάσταση στην οποία δεν ήμασταν συνηθισμένοι, την ζούμε και μας φαίνεται πια φυσιολογική. 

Αποστολές ομίλων φουσκωτών, ταξίδια, τεστ, παρουσιάσεις είναι σε στάση αναμονής. Θα συνεχίσουμε να σας κρατάμε ενήμερους, όσο δύσκολο και αν είναι για μας, περιμένοντας την στιγμή που όλα αυτά θα αποτελούν ένα εφιάλτη που έχει περάσει.

Μαζί και στην νέα εποχή του περιοδικού!
Λήδα Βαρβέρη  / Publisher

Το περιοδικό Σκάφος δημοσιεύεται διαδικτυακά.


ΠΑΤΕΝΤΑ. Μηχανικό Βυθόμετρο.

Του Σπύρου Πριόβολου

ΠΑΤΕΝΤΑ. Μηχανικό Βυθόμετρο.

Υπάρχουν φορές που θέλουμε να μετρήσουμε το βάθος της θάλασσας, συνήθως στα ρηχά, για να βεβαιωθούμε αν μπορούμε να δέσουμε με ασφάλεια το σκάφος μας. Ακόμα και αν έχουμε βυθόμετρο, πιθανόν το μάτι να βρίσκεται τοποθετημένο μακριά από την πλώρη ή την πρύμη που μας ενδιαφέρει.

Άλλες πάλι φορές αν θέλουμε να δέσουμε σε ακτή με πρυμάτσα και δεν γνωρίζουμε τα βάθη, είναι δύσκολο να τα προσεγγίσουμε και να μετρήσουμε.

Τη λύση δίνει το «μηχανικό βυθόμετρο». Δεν είναι άλλο από ένα σχοινί, τυλιγμένο σε μια ανέμη που στην άκρη έχει ένα μεγάλο βαρίδι. Σημαδεύουμε το σχοινί είτε με κόμπους, είτε με βαρίδια που περνούν μέσα από το σχοινί (σωληνωτά), με κλίμακα του μέτρου, για παράδειγμα κάθε 25cm ή 50 cm.

Έτσι προσεγγίζοντας για έλεγχο την ακτή, είτε κολυμπώντας, είτε με κάποιο τέντερ, είτε από οποιοδήποτε σημείο του σκάφους ενδιαφερόμαστε και μετράμε εύκολα το βάθος της θάλασσας.

ΚατηγορίαΠΑΤΕΝΤΑ
Print
Back To Top