Το Viper Magnum 9,70 eίναι ένα σκάφος τουρισμού και απευθύνεται στον άνθρωπο που θέλει να κάνει κοντινά ή μακρινά ταξίδια, διακοπές, αλλά και να κοιμηθεί μέσα σ΄αυτό. H χωρίς step γάστρα έχει σχεδιαστεί έτσι γι΄αυτόν ακριβώς τον λόγο.
Το μήκος της γάστρας είναι 8,70 και το φάρδος είναι 2,00 μέτρα εσωτερικά στο φαρδύτερο σημείο. Το μέγιστο εξωτερικό μήκος με τα μπαλόνια είναι 3,05 μ.
Στον καθρέφτη έχουμε 24 μοίρες και στην πλώρη έχουμε είσοδο 53 μοίρες. Οι διάμετροι των αεροθαλάμων είναι στο πίσω μέρος 59 και στην πλώρη 36. Το υλικό που χρησιμοποιείται για τα μπαλόνια είναι το γαλλικό της Orca Pennel 1.600 denier. Οι αεροθάλαμοι είναι χωρισμένοι σε 9 στεγανούς μέρη και το βάρος του σκάφους με τον βασικό εξολπισμό του είναι 1.350 κιλά.
Ο βασικός εξοπλισμός
Δεξαμενή καυσίμων ανοξείδωτη 420 λίτρων και πολυεστερική δεξαμενή νερού 150 λίτρα, ηλεκτρικό ψυγείο isotherm 50 λίτρων. Ντουσιέρα, νιπτίρας, ηλεκτρικός εργάτης, ηλεκτρική τουαλέτα, υδαυλικό τιμόνι, φώτα, σκάλα. Τα φώτα μπαίνουν στην κονσόλα και τον περίβλεπτο φανό έχουμε στον ιστό. Το ναυπηγείο δεν προτείνει roll bar και τοποθετείται μόνο με την απαίτηση του ιδιοκτήτη.
Η δεξαμενή του καυσίμου είναι τοποθετημένη περίπου στο κέντρο της κουβέρτας. Είναι κάτω από το κάθισμα οδηγού – συνοδηγού και τελειώνει στο μπροστινό μέρος της κονσόλας. Η δεξαμενή του νερού είναι μπροστά και οι δύο δεξαμενές έχουν απόσταση μεταξύ τους περίπου 1,5 μέτρο. Με αυτό τον τρόπο πετυχαίνουμε το σωστό ζύγισμα του σκάφους και την πιό σωστή πλεύση σε όλους τους καιρούς.
Κινητήρες
Η πρότασή του ναυπηγείου για εξωλέμβιους κινητήρες είναι μία 300 ίππων ή το ανώτερο δύο 300άρες. Σε έσω έξω πετρέλαιο σαν ελάχιστη ιπποδύναμη προτείνεται μία 250άρα ή δύο 350άρες. Το σκάφος της δοκιμής μας, χρησιμοποιεί την νέα FNM 250hp, μια πολύ ελαφριά μηχανή με πολύ χαμηλή κατανάλωση και τον μικρότερο βάρος και όγκο κινητήρα στην αγορά.
Κατανάλωση
Το σκάφος με 4 άτομα πλήρη εξοπλισμό και γεμάτες τις δεξαμενές καυσίμου & νερού έχει κατανάλωση με ταχύτητα ταξιδίου (30 knots) 22lit/ώρα. Δηλαδή περίπου 0,7 λίτρα στο μίλι. Μέγιστη ταχύτητα είναι τα 34 με 35 knots με τον συγκεκριμένο κινητήρα. Το σκάφος έχει πωληθεί και με έσω έξω βενζίνη Mercruiser 350 magnum και είχε ταχύτητα ταξιδίου 33-34 μίλια με κατανάλωση 2 λίτρα το μίλι.
Το ναυπηγείο δίνει την δυνατότητα στον αγοραστή να διαμορφώσει το ντεκ όπως εκείνος θέλει και σύμφωνα με τις ανάγκες του. Άλλη κονσόλα, άλλο καναπέ, άλλη διαμόρφωση εντελώς. Αυτό σημαίνει οτι κανένα σκάφος δεν είναι ίδιο με άλλο.
Η τουαλέτα μπαίνει στο μπροστινό μέρος της κοσόλας (ουσιαστικά δεν υπάρχει άλλο σημείο που θα μπορούσε να μπεί) και είναι αρκετά ευρύχωρη που μπορείς να σταθείς όρθιος.
Το μήκος των τριών μπροστινών ταμπουκιών είναι 1,95 μέτρα. Ο χώρος είναι αρκετά μεγάλος για να ξαπλώσουν άτομα ή και για να κοιμηθούνε. Μπορεί κανείς με μια τέντα πλεύσης να το κάνει δωμάτιο μέχρι την κονσόλα και φτάνει τα 2,5 μέτρα. Μπορούν να κοιμηθούν ουσιαστικά 3 με 4 άτομα.
Σε επίπεδο χρωματισμών όπως καταλαβαίνετε μπορείτε να κάνετε όποιον συνδυασμό θέλετε, για τα πολυστερικά μέρη, αλλά και για τα μπαλόνια και τις ταπετσαρίες, ανάμεσα στην γκάμα των 30 χρωμάτων της Pennel.
ΜΑΣ ΕΙΠΕ Ο ΚΑΤΑΣΚΕΥΣΤΗΣ
Ο Σπύρος Κοτσάμπασης μας τονίζει ότι η σχέση ποιότητα - τιμής είναι υπέρ του πελάτη και το κάθε ευρώ θα το πάρει πίσω. Όλα αυτά τα χρόνια το ναυπηγείο δεν έχει αντιμετωπίσει προβλήματα με τα σκάφη που έχει παραδώσει και είναι κάτι για το οποίο «καμαρώνει» ο ιδιοκτήτης του.
Ο χρόνος παράδοσης του συγκεκριμένου σκάφους είναι οι 2 μήνες και σε καμμία περίπτωση δεν ξεπερνά τους 3 μήνες, ακόμα και εάν πρόκειται για την δυσκολότερη περίοδο του χρόνου. Είναι απαράβατος κανόνας του ναυπηγείου να μην παραδίδεται σκάφος ούτε μια μέρα μετά από την υπογεγραμμένη συμφωνημένη ημερομηνία.
ΜΙΑ ΒΟΛΤΑ ΣΤΗΝ ΤΖΙΑ
Είχαμε την ευκαιρία να δοκιμάσουμε 3 εκδόσεις του Viper Magnum στα νερά του Πόρτο Ράφτη στις αρχές Μάρτη, λίγο πριν από την έκθεση ΝΑΤΕΧ. Είδαμε την στιβαρή κατασκευή του στην βόλτα που κάναμε μέχρι την Τζιά για να ξεκουραστούμε και να γευματίσουμε οι συντελεστές των δοκιμών. Στην διαδρομή συναντήσαμε ένα μεγάλο χωρίς αφρό κυματισμό (έσπαγε ο πολύ δυνατός νοτιάς της προηγούμενης) που δημιουργούσε μεγάλες «χαράδρες». Σχεδόν με μια σταθερή ταχύτητα ταξιδίου 28 knots είδαμε πολύ γρήγορα μπροστά μας το κυκλαδίτικο νησί, χωρίς να καταλάβουμε κάτι από τον καιρό. Ευχάριστη πλεύση χωρίς να βρέχεσαι στο ελάχιστο, παρ΄ ότι υπήρχε και πλάγιος άνεμος.