Σπύρος Πριόβολος


ΚΑΛΥΜΝΟΣ, στο νησί του ύψους και του βάθους. Το νησί των σφουγγαράδων, των ψαράδων και της αναρρίχησης.

Toυ Σπύρου Πριόβολου

ΚΑΛΥΜΝΟΣ, στο νησί του ύψους και του βάθους. Το νησί των σφουγγαράδων, των ψαράδων και της αναρρίχησης.

Η Κάλυμνος είναι ένα νησί των Δωδεκανήσων, χωρίς εύφορη γη αλλά γεμάτο βράχια. Η μορφολογία ανάγκασε τους κατοίκους να πέσουν στη θάλασσα για να βρουν δουλειά, είτε μαζεύοντας σφουγγάρια, είτε ψαρεύοντας. Τούτα τα βράχια τα τελευταία χρόνια, ανέβασαν ψηλά την τουριστική ανάπτυξη, έχοντας πλέον κάνει το νησί διεθνή προορισμό για αναρριχητές, μιας και συνδυάζει βουνό και θάλασσα. Ένα νησί με πολλές ομορφιές που κάθε φορά που βρίσκομαι στην περιοχή το επισκέπτομαι. Σας προσκαλώ στο ΝΑΥΣΙΠΟΡΟ μου, για να ξεφυλλίσουμε το ναυτικό μου ημερολόγιο και να ταξιδέψουμε για μια ακόμα φορά μαζί, ανακαλύπτοντας τις ομορφιές της Καλύμνου.

ΗΛΕΚΤΡΟΛΟΓΙΚΗ ΕΓΚΑΤΑΣΤΑΣΗ ΣΚΑΦΟΥΣ “Συντήρηση ηλεκτρολογικής εγκατάστασης χωρίς τον ηλεκτρολόγο και συνεπώς χωρίς χρήματα».

Του Σπύρου Πριοβολου - nafsiporos@yahoo.gr

ΗΛΕΚΤΡΟΛΟΓΙΚΗ ΕΓΚΑΤΑΣΤΑΣΗ ΣΚΑΦΟΥΣ “Συντήρηση ηλεκτρολογικής εγκατάστασης χωρίς τον ηλεκτρολόγο και συνεπώς χωρίς χρήματα».

Ο «εγκέφαλος» του σκάφους μας είναι τα ηλεκτρολογικά. Από εκεί διοχετεύονται όλες οι εντολές τόσο για τις μηχανές όσο και για τις υπόλοιπες λειτουργίες του σκάφους. Ένα πρόβλημα σε κάποια καλωδίωση, μπορεί να προξενήσει «εγκεφαλικό» που αν επηρεάζει βασικά σημεία του σκάφους, μπορεί να δημιουργήσουν σοβαρό πρόβλημα, που έχουν σχέση με την ασφάλειά μας ή ακόμα να προξενήσει και πυρκαγιά. Φυσικά αν δεν λειτουργήσει το ραδιόφωνο ή η πρίζα φόρτισης, δεν χάλασε ο κόσμος, το επισκευάζουμε στο πλησιέστερο λιμάνι. Αν όμως δεν πάει σωστό ρεύμα στον κινητήρα (και οι σύγχρονοι κινητήρες είναι ιδιαίτερα ευαίσθητοι) ή αν δεν λειτουργήσουν τα όργανα ή τα φώτα ναυσιπλοΐας ή οι αντλίες, δεν είναι εύκολο στη θάλασσα να καλέσουμε την οδική βοήθεια για να μας ρυμουλκήσει.

Ένα φουσκωτό, μια ξανθιά και τρεις θαλασσόλυκοι - Φθινοπωρινό 15θήμερο σεργιάνι σε 16 νησιά από τις Κυκλάδες ως τη Ρόδο.

Ταξιδεύει ο Σπύρος Πριόβολος - nafsiporos@yahoo.gr

Ένα φουσκωτό, μια ξανθιά και τρεις θαλασσόλυκοι - Φθινοπωρινό 15θήμερο σεργιάνι σε 16 νησιά από τις Κυκλάδες ως τη Ρόδο.

Η πρόταση για τη συμμετοχή μου στα μέσα του Οκτώβρη 2018, σε μια οικολογικού περιεχομένου αποστολή στα Δωδεκάνησα ήρθε άξαφνα, και όπως είμαι επιρρεπής σε «ανήθικες προτάσεις» και με την προτροπή και της γυναίκας μου, βρέθηκα στη Σύρο απ’ όπου θα ξεκινούσαμε τέσσερα άτομα με το φουσκωτό για να επισκεφθούμε μέσα σε ένα 15θήμερο 16 νησιά των Κυκλάδων και των Δωδεκανήσων, διανύοντας πάνω από 600 μίλια. Μια αποστολή που τα είχε όλα. Θαλασσινό ταξίδι με όλες τις φθινοπωρινές καιρικές συνθήκες, δράσεις με σχολεία οικολογικού περιεχομένου, αλλά και γνωριμίες και δημιουργία φιλικών σχέσεων με αξιόλογους ανθρώπους που το κοινό σημείο επαφής είναι η ευαισθητοποίηση γύρω από το θαλάσσιο περιβάλλον. Τα νησιά που επισκεφτήκαμε ήταν η Σύρος, Μύκονος, Πάτμος, Αρκιοί, Λέρος, Τέλενδος, Κάλυμνος, Πλατιά, Ψέριμος, Κώς, Γυαλί, Νίσυρος, Σύμη, Ρόδος, Ανάφη, Κουφονήσια με επιστροφή στη Σύρο.

Ταξιδιωτικό - ΑΡΚΙΟΙ & ΜΑΡΑΘΙ

Του Σπύρου Πριόβολου

Ταξιδιωτικό - ΑΡΚΙΟΙ & ΜΑΡΑΘΙ

Μια μικρή βεντάλια δώδεκα νησιών και βραχονησίδων, στέκουν σαν πέτρινοι φρουροί ανατολικά της Πάτμου, δημιουργώντας υπήνεμους κόλπους και λιμανάκια, αλλά και μοναδικό χρώμα στο νερό της θάλασσας, με κορύφωση τα γνωστά Τηγανάκια. Δύο από τα νησιά αυτά κατοικούνται και μη φανταστείτε από πολλούς κατοίκους. Οι Αρκιοί που είναι το μεγαλύτερο με καμμιά 30 μόνιμους και ένα μαθητή στο δημοτικό σχολείο και το Μαράθι κατοικείται μόνο τους καλοκαιρινούς μήνες. Στις βραχονησίδες που περικυκλώνουν αυτά τα νησάκια, βρίσκουν καταφύγιο χιλιάδες κορμοράνοι, αιγαιόγλαροι, αετογερακίνες και άλλα πουλιά, καθιστώντας την περιοχή οικολογικό πάρκο.

Τέλος Πλοίων Αναψυχής και Ημερόπλοιων (ΤΕ.Π.Α.Η.) & e-μητρώο πλοίων, καθώς και διευκρινιστικά για ΔΕΚΠΑ.

Του Σπύρου Πριόβολου

Τέλος Πλοίων Αναψυχής και Ημερόπλοιων (ΤΕ.Π.Α.Η.) & e-μητρώο πλοίων, καθώς και διευκρινιστικά για ΔΕΚΠΑ.
Χρήσιμες διευκρινίσεις σχετικά με την ετήσια θεώρηση του ΔΕΚΠΑ καθώς και τα πρόστιμα

Είναι γνωστό ότι το ΔΕΚΠΑ πρέπει να θεωρείται κάθε χρόνο εμπρόθεσμα. Σύμφωνα με διευκρινιστική εγκύκλιο που εξέδωσε το Υπουργείο Ναυτιλίας στις 29 Ιουνίου 2018 με αρ. πρωτ. 3133,1-6/49485/2018, τα σκάφη που βρίσκονται σε ακινησία, μπορούν πριν την άρση της ακινησίας να θεωρήσουν «εκπρόθεσμα» το ΔΕΚΠΑ, με την υποχρέωση της αναγραφής του λόγου, στις παρατηρήσεις από το λιμεναρχείο.
Σύμφωνα με την ίδια εγκύκλιο το πρόστιμο για σκάφη αναψυχής με Ελληνική ή ξένη σημαία Ε.Ε. που δεν έχει προμηθευτεί ΔΕΚΠΑ ανέρχεται στα 1.000€. Το πρόστιμο για σκάφη που δεν έχουν θεωρήσει το ΔΕΚΠΑ (δεν έχει ανανεωθεί εμπρόθεσμα), το πρόστιμο ανέρχεται στα 500€
Υπενθυμίζουμε ότι ΔΕΚΠΑ υποχρεούνται να έχουν όλα τα σκάφη αναψυχής με αναγραφόμενο μήκος από 7 μέτρα και επάνω.

Back To Top