Τεκμήρια και Φόρος Πολυτελείας Σκαφών Αναψυχής. Μειώστε τα ποσά που πληρώνετε!

Tου Σπύρου Πριόβολου

Τεκμήρια και Φόρος Πολυτελείας Σκαφών Αναψυχής. Μειώστε τα ποσά που πληρώνετε!

Ήδη έχει μπει το φθινόπωρο και η συχνή χρήση των σκαφών αναψυχής περιορίζεται Τα ποσά όμως που πληρώνουμε στην εφορία, τρέχουν κανονικά είτε το χρησιμοποιούμε είτε όχι. Μερική λύση στο πρόβλημα δίνει η «ακινησία», που επηρεάζει τόσο το «Τεκμήριο διαβίωσης» όσο και το «φόρο πολυτελείας». Το «τέλος πλόων», που έχει ψηφιστεί από το 2013, δεν έχει ακόμα τεθεί σε ισχύ. Τι είναι όμως το «Τεκμήριο Διαβίωσης» και τί ο «φόρος πολυτελείας»;  Απευθυνθήκαμε στο καταξιωμένο στο χώρο φοροτεχνικό γραφείο του κου Γιάννη Δεσποτίδη, προκειμένου να πάρουμε τεκμηριωμένες φοροτεχνικά απαντήσεις.

Ηλεκτροκινητήρες Σκαφών. Ζητείται σαφές νομικό πλαίσιο, αλλά και κίνητρα ανάλογα με τα αυτοκίνητα.

Του Δημοσθένη Βαρβέρη

Ηλεκτροκινητήρες Σκαφών. Ζητείται σαφές νομικό πλαίσιο, αλλά και κίνητρα ανάλογα με τα αυτοκίνητα.

Από πολλών ετών εισάγονται, από τα μέλη μας, στη χώρα μας ηλεκτροκινητήρες μικρής αρχικά ισχύος, η οποία συν τω χρόνω βαίνει συνεχώς αυξανόμενη (ήδη ξεπεράστηκε κατά πολύ το όριο των 150 ΗΡ) ενώ έντονη είναι και η επιθυμία των πελατών και εν δυνάμει πελατών μας να αποκτήσουν ηλεκτροκινητήρα για αυτονόητους λόγους.

Πετρελαιοκινητήρες, παρόν και μέλλον.

Του Δημοσθένη Βαρβέρη

Πετρελαιοκινητήρες, παρόν και μέλλον.

Ο κινητήρας αυτός δεν είναι άλλος από τον 4200 κυβικών εκατοστών που τον κατασκευάζει η VM MOTORI στην Ιταλία. Όπως είναι ο κινητήρας τον πουλάει και η Mercruiser και η MTU. Επειδή η κατασκευάστρια εταιρία δεν ήθελε να βγάλει πιστοποίηση RCD II (EU Recreational Craft Directive) γι΄αυτούς τους κινητήρες και να εναρμονιστεί με τις ευρωπαικές οδηγίες, τα δικαιώματα αυτού του κινητήρα πέρασαν στην FNM.

Τέλος Πλοίων Αναψυχής και Ημερόπλοιων (ΤΕ.Π.Α.Η.) & e-μητρώο πλοίων, καθώς και διευκρινιστικά για ΔΕΚΠΑ.

Του Σπύρου Πριόβολου

Τέλος Πλοίων Αναψυχής και Ημερόπλοιων (ΤΕ.Π.Α.Η.) & e-μητρώο πλοίων, καθώς και διευκρινιστικά για ΔΕΚΠΑ.
Χρήσιμες διευκρινίσεις σχετικά με την ετήσια θεώρηση του ΔΕΚΠΑ καθώς και τα πρόστιμα

Είναι γνωστό ότι το ΔΕΚΠΑ πρέπει να θεωρείται κάθε χρόνο εμπρόθεσμα. Σύμφωνα με διευκρινιστική εγκύκλιο που εξέδωσε το Υπουργείο Ναυτιλίας στις 29 Ιουνίου 2018 με αρ. πρωτ. 3133,1-6/49485/2018, τα σκάφη που βρίσκονται σε ακινησία, μπορούν πριν την άρση της ακινησίας να θεωρήσουν «εκπρόθεσμα» το ΔΕΚΠΑ, με την υποχρέωση της αναγραφής του λόγου, στις παρατηρήσεις από το λιμεναρχείο.
Σύμφωνα με την ίδια εγκύκλιο το πρόστιμο για σκάφη αναψυχής με Ελληνική ή ξένη σημαία Ε.Ε. που δεν έχει προμηθευτεί ΔΕΚΠΑ ανέρχεται στα 1.000€. Το πρόστιμο για σκάφη που δεν έχουν θεωρήσει το ΔΕΚΠΑ (δεν έχει ανανεωθεί εμπρόθεσμα), το πρόστιμο ανέρχεται στα 500€
Υπενθυμίζουμε ότι ΔΕΚΠΑ υποχρεούνται να έχουν όλα τα σκάφη αναψυχής με αναγραφόμενο μήκος από 7 μέτρα και επάνω.

Αιτήματα του ΣΕΚΑΠΛΑΣ για τη νομοθεσία των ρυμουλκούμενων οχημάτων – Trailers.

Του Δημοσθένη Βαρβέρη

Αιτήματα του ΣΕΚΑΠΛΑΣ για τη νομοθεσία των ρυμουλκούμενων οχημάτων – Trailers.

Σας ενημερώνουμε ότι την 27η Ιανουαρίου 2021 αντιπροσωπεία του Συνδέσμου μας είχε συνάντηση, στο Υπουργείο Μεταφορών, με τον Υφυπουργό Μεταφορών κύριο Γιάννη Κεφαλογιάννη, στις αρμοδιότητες του οποίου υπάγεται το επίδικο θέμα.

Στις σχετικές συζητήσεις συμμετέσχε και ο Βουλευτής Μαγνησίας της Ν.Δ. και αναπληρωτής κοινοβουλευτικός εκπρόσωπος του ίδιου πολιτικού κόμματος κύριος Χρήστος Μπουκώρος με τη συνδρομή του οποίου όχι μόνον επισπεύτηκε η συνάντηση με τον Υφυπουργό αλλά και συμπαραστάθηκε ενεργά στις προτάσεις μας κατά την εξειδίκευσή τους, προς τον οποίο εκφράζουμε και εγγράφως τις ευχαριστίες μας για το ενδιαφέρον του στα πλήρως αιτιολογημένα αλλά και ώριμα αιτήματά μας προσαρμοσμένα σε κάθε περίπτωση στη νομιμότητα.

Back To Top