Στον κόσμο της θάλασσας, κάθε σκάφος έχει σχεδιαστεί να εξυπηρετεί συγκεκριμένους σκοπούς και να υπηρετεί τον αγοραστή του αναλόγως. Στην κατηγορία των 4,50 μέτρων, συνήθως έχουμε σκάφη εύχρηστα με πολλούς χώρους, που κυρίως κατασκευάζονται για ψάρεμα ή υποβρύχιο κυνήγι.
Η Εscape24 διατηρεί ηγετική θέση στον τομέα των συμβατικών σκαφών εδώ και πολλά χρόνια, ενώ πριν μια τετραετία έκανε την πρώτη της κατασκευαστική κίνηση, δημιουργώντας το πρώτο της RIB που ακούει στο όνομα Resalto 4,50. Ένα σκάφος με εξωπραγματικούς αποθηκευτικούς χώρους και ικανό να αναπτύσσει μεγάλες ταχύτητες με μικρούς κινητήρες, αποτελώντας ιδανική επιλογή για αυτούς που ήθελαν να «μεταπηδήσουν» από το συμβατικό σε rib, χωρίς να αλλάξουν κινητήρα. Μετά την επιτυχία που γνώρισε, η escape24 προχωράει σε ένα νέο project, τo Martini 4,50.
Η έμπνευση και ο σχεδιασμός ήρθαν και έγιναν από τον Ανδρέα Κάτρη, ιδιοκτήτη της εταιρίας μαζί με τον μεγαλύτερο γιό του, Κωνσταντίνο. Η ιδέα τολμηρή και ο σχεδιασμός πρωτοποριακός. Σκοπός ήταν να δημιουργηθεί ένα ανατρεπτικό σκάφος στα μέτρα του, που θα μπορούσε να καλύψει στο 100% και τις δύο βασικές κατηγορίες ανθρώπων της θάλασσας. Των ψαράδων - ψαροντουφεκάδων και των αγαπητικών της βόλτας. Οι πρώτοι συχνά αδιαφορούν για το παρουσιαστικό του σκάφους, και τους απασχολεί ιδιαίτερα το πρακτικό μέρος. Δηλαδή οι πολλοί χώροι και η σωστή κατανομή τους. Οι δεύτεροι πάλι, αρέσκονται σε μια εντυπωσιακή εμφάνιση που να δείχνει όσο το δυνατόν και μια όμορφη εικόνα προς τους τρίτους. Το μόνο κοινό αντικείμενο που αναζητάνε και οι δύο κατηγορίες ανθρώπων της θάλασσας, είναι η καλή και σωστή πλεύση. Με όλα αυτά τα δεδομένα υπ’ όψιν, δημιουργήθηκε το Martini 4,50.
Martini 4,50 και ασφάλεια
Είναι ένα υβριδικό σκάφος που συνδυάζει την ασφάλεια του φουσκωτού με την άνεση του πολυεστερικού σκάφους. Το μπαλόνι ελάχιστα «εμπλέκεται» στην πλεύση, χαϊδεύοντας την θάλλασα στην ευθεία πορεία και επεμβαίνοντας ουσιαστικά στις στροφές. Αξίζει να σημειώσουμε ότι στον εσωτερικό χώρο του σκάφους δεν υπάρχει μπαλόνι αφού είναι χωνευτό στον πολυεστέρα, μηδενίζοντας έτσι την πιθανότητα τραυματισμού του (... ψαράδες). Το μπαλόνι ούτε από την πάνω πλευρά είναι εκτεθειμένο (σε παπούτσια, πισινούς και τσέπες με κλειδιά κλπ) και το μεγαλύτερο μέρος του είναι εσωτερικά, αφήνοντας περίπου το 40% της επιφανείας του εξωτερικό. Στο τέλος του κάθε μπαλονιού, ξεκινάει πάλι πολυεστέρας που καταλήγει σε πασαρέλα. Αυτό σημαίνει ότι ακόμα και αν κάποιο μπαλόνι, ή αν και τα δύο σκάσουν, πράγμα απίθανο, (κάθε μπαλόνι έχει δύο αεροθαλάμους), το σκάφος παραμένει αξιόπλοο. Το Martini 4,50 φουσκωμένο είναι πρακτικά αβύθιστο ακόμα και αν γεμίσουμε όλους τους χώρους και το deck με νερό. Η ασφάλεια ήταν εξ’ αρχής ο βασικός στόχος της Εscape24.
Martini 4,50 και πλεύση.
Συνδυάζοντας γάστρα πολυεστερικού με μπαλόνι, το σκάφος αποκτά μια ιδιαίτερη πλεύση που συναρπάζει. Το μεγάλο V σχίζει την θάλασσα και το κύμα με ιδιαίτερη αποτελεσματικότητα για τα μέτρα του σκάφους και προσφέρει μια άνετη αίσθηση κατά τον χειρισμό και τον πλου. Στην πρωτοποριακή γάστρα υπάρχει ένα step 60 πόντων πριν τον καθρέπτη, όπου ελαχιστοποιεί τις τριβές, αυξάνει την οικονομία κατανάλωσης και τις επιδόσεις. Δυο μικρά flaps μας επιτρέπουν μετά το τελικό στήσιμο του σκάφους και την κατανομή τελικών βαρών, να επέμβουμε όπως επιθυμούμε. Νερά δεν μπαίνουν ακόμα και σε έντονο κυματισμό και για αυτό δεν έχει χρειαστεί η προσθήκη κυματοθραύστη που θα αλλοίωνε και την επιβλητική εμφάνιση του σκάφους άλλωστε. Το Martini 4.50 προτείνεται για χρήση με μηχανές από 30 μέχρι 70 ίππων και το πρωτότυπο συνδυάστηκε με έναν κινητήρα TOHATSU TLDI 50hp άμεσου ψεκασμού, όπου έδωσε ιδιαίτερο νεύρο και άνετη πλεύση στο 350 κιλών σκάφος, αγγίζοντας τελικές ταχύτητες 32 mph. Το σκάφος φορτωμένο με εξοπλισμό ψαρέματος, υποβρύχιου κυνηγιού και δύο άτομα σε μεικτή πορεία και ψάρεμα, με τον συγκεκριμένο κινητήρα είχε κατανάλωση περίπου μισό λίτρο το μίλι, μια κατανάλωση ιδιαίτερα ικανοποιητική για την σχέση βάρους, χρήσης και μηχανής. Γενικά το Martini 4.50 χαίρεσαι να το χειρίζεσαι και να απολαμβάνεις την πορεία σου ξεκούραστα και ευχάριστα.
Martini 4.50 και χώροι
Χάρη στον καινοτόμο σχεδιασμό, η Εscape24 εκμεταλλεύτηκε κάθε εκατοστό διαθέσιμο μέσα στο σκάφος, σε κάθε πτυχή του. Ξεκινώντας από μπροστά προς τα πίσω βρίσκουμε το πρώτο μικρό ταμπούκι που μέσα του κρύβει τον χώρο της άγκυρας και του ηλεκτρικού εργάτη, όπου διαθέτει και αποστράγγιση. Αμέσως μετά στην επίπεδη ακόμα πλευρά του μπροστινού μέρους ακολουθεί ο μεγαλύτερος χώρος αποθήκευσης όπου μπορεί να φιλοξενήσει ακόμα και έναν ενήλικο άνθρωπο μέσου αναστήματος καθισμένο. Συνεχίζοντας ακολουθεί ο μπροστινός γωνιακός καναπές όπου έχει αντίστοιχα μεγάλο χώρο από κάτω και κατά επιθυμία του αγοραστή, αυτός ο χώρος μπορεί να διαιρεθεί και να γίνει ο μισός είτε χώρος για ζωντανό δόλωμα είτε να μονωθεί και να γίνει ψυγείο. Στην συνέχεια θα βρούμε έναν ικανοποιητικό χώρο κάτω από την κονσόλα που μπορεί να φιλοξενήσει μπαταρία, φωτοβολίδες, ή ότι άλλο θέλουμε. Τέλος ακόμα πιο πίσω και κάτω από τον καναπέ, θα βρούμε επίσης έναν τεράστιο χώρο που μπορούμε να εκμεταλλευτούμε άφοβα και στο 100% του διαθέσιμου «αέρα» του, εφόσον δεν μπαίνουν νερά (η αποστράγγιση του deck γίνεται με ανεπίστροφη βαλβίδα στο πλάι του πίσω μέρους του σκάφους και όχι μέσω του οπίσθιου ταμπουκιού) και εφόσον δεν χρειάζεται ντεπόζιτο βενζίνης. Το σκάφος διαθέτει κάτω από το deck στο μέσον του σκάφους, ενσωματωμένο ντεπόζιτο 100Lt για τέλειο ζύγισμα, απεριόριστη αυτονομία και εξοικονόμηση χώρου!.
Στήσιμο και εμφάνιση.
Το Martini 4,50 έχει πολύ τολμηρή εμφάνιση, με τον επιβλητικό αεροδυναμικό σχεδιασμό και κλέβει τις εντυπώσεις όπου εμφανιστεί. Χαρακτηριστικό παράδειγμα ήταν ένα απόγευμα καλοκαιριού, μετά το πρώτο τεστ στον Τυρό Αρκαδίας, κατά την έξοδο από την γλίστρα, πλησίασε αρκετός κόσμος που του κέντρισε την προσοχή. Πραγματικά το σκάφος είναι εντυπωσιακό, με το μαύρο χρώμα να υπερισχύει και να συνδυάζεται με το μπεζ του ξύλου teac, όπου είναι ντυμένο το deck και η μπροστινή επιφάνεια. Το Teac δεν γλιστράει βρεγμένο και δεν επιτρέπει και στο σκάφος να «ανάψει» το καλοκαίρι. Τα μαξιλάρια και οι καναπέδες σε χρυσό - μπεζ χρώμα και οι carbon λεπτομέρειες σε κονσόλα, πρύμνη, πλώρη και καθρέπτη, δίνουν ένα μοναδικό παρουσιαστικό. Το σκάφος είναι εφοδιασμένο με δύο ανοξείδωτες άγκυρες τύπου BRUCE, μία στην πλώρη και μία στην πρύμνη, όπου λειτουργούν με ηλεκτρικούς εργάτες. Πίσω από τον καναπέ θα βρούμε ένα ενισχυμένο μπρακέτο που μπαίνει η μηχανή, αυξάνοντας το ωφέλιμο μήκος, καθώς και δυο πασαρέλες όπου η μία διαθέτει έτοιμη μονοκόμματη βάση για την βοηθητική μηχανή. Στην δεύτερη μπορεί να τοποθετηθεί ανοξείδωτη σκάλα ή να μείνει κενή για… βουτιές.
ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ
Ολικό Μήκος: 4,60m
Ολικό πλάτος: 2,10m
Βάρος: 350 Kg
Ιπποδυνάμεις: 30-70hp
Άτομα: 6
Καταλήγοντας, έχουμε ένα σκάφος που άνετα κάποιος μπορεί να αποκτήσει αποκλειστικά για βόλτα και εκδρομή ή να το χρησιμοποιήσει για ψάρεμα. Όπως και να επιλέξει, θα έχει ένα σκάφος που θα τον καλύψει 100% στις απαιτήσεις του, θα του χαρίσει αξέχαστες στιγμές και θα τραβήξει την προσοχή πάνω του, όπου και αν βρεθεί!
Για περισότερες πληροφορίες:
Escape 24, 210 5228716