Τotem 98 Κομψό, Γρήγορο, Άνετο.

Του Δημοσθένη Βαρβέρη

Τotem 98  Κομψό, Γρήγορο, Άνετο.

Πριν λίγο καιρό δοκιμάσαμε στη θάλασσα το νέο δεκάμετρο φουσκωτό της ΤΟΤΕΜ. Σε αυτό το σκάφος υπάρχει η σπόρ γραμμή του ναυπηγείου, αλλά δόθηκαν και οι χώροι που ζητάει ένας άνθρωπος που θα το χρησιμοποιήσει με την οικογένειά του. Ένας άνθρωπος που θέλει να κάνει ταξίδια, διακοπές, να βάλει την τέντα του, να έχει το μεγάλο ταμπούκι πίσω, ξαπλώστρα μπροστά κλπ. Σε αυτό το σκάφος συνδυάζονται και τα δύο.

Η Γάστρα

Μιλώντας με τον Δημήτρη Χαρατσή από την TOTEM, μας είπε μερικά από τα βασικά χαρακτηριστικά του σκάφους.

Διαλέξαμε αυτή την γάστρα, ώστε να μπορεί να πάει και με δύσκολους καιρούς. «Δεν επιλέξαμε την λύση των step. Τον σχεδιασμό αλλά και την κατασκευή της γάστρας, της κουβέρτας, της κονσόλας την κάνει η D Tec Marine. Το σκάφος προέρχεται από την συνεργασία της D Tec με την Τotem και ακολουθήσαμε την γραμμή του πρώτου TOTEM του 69. Κάναμε τον ίδιο σχεδιασμό στο πίσω κομμάτι και στην κονσόλα και δώσαμε μεγάλη προσοχή στο να έχουμε άνεση και χώρους. Αυτό δηλαδή που μας ενδιαφέρει είναι η τουριστική χρήση, χωρίς να υστερεί σε ταχύτητα και επιδόσεις. Σίγουρα δεν έχει τις ταχύτητες που μπορεί να πιάσει ένα αντίστοιχο στεπάτο σκάφος, αλλά είναι πολύ γρήγορο και η διαφορά μπορεί να είναι μόνο 3-4 κόμβοι.»

Το συνολικό μήκος του είναι 9,80 και η γάστρα του είναι 8,60, είναι δηλαδή από τις μεγαλύτερες στην αγορά. Το πλάτος του στο πίσω μέρος είναι 2,60 μαζί με το μπαλόνι. Είναι στενό σκάφος και αυτό το βοηθάει, στις επιδόσεις αλλά και στην καλή πλεύση καθώς και στην οικονομία. Ένα σκάφος που είναι στενό και μακρύ έχει καλύτερη πλεύση και συμπεριφορά στον καιρό και μπορεί να κινηθεί με μία μηχανή. Αυτό ήταν το βασικό μας μέλημα του ναυπηγείου. Λόγω της κρίσης είναι δύσκολο να αποκτάς σκάφος με δύο μηχανές, λόγω της αγοράς, αλλά και της κατανάλωσης.

Κινητήρες – ταχύτητες – καταναλώσεις

Η πρόταση της ΤΟΤΕΜ για την ιπποδύναμη του σκάφους είναι από 250 hp (ένας κινητήρας) μέχρι δύο 400άρια μοτέρ. Είναι τέτοια η κατασκευή του, που μπορεί να σηκώσει μέχρι και αυτούς τους δύο κινητήρες.

Το ναυπηγείο μας βεβαιώνει οτι με τον ένα 250άρι πιάνει 43-45 κόμβους και όταν πάμε στους δύο τετρακοσάρηδες πιάνουμε μέχρι και 75 κόμβους. Αυτή η γάστρα είναι ήδη δοκιμασμένη από τα σκάφη της D-Tec με διαφορετικούς κινητήρες. Για παράδειγμα με δύο 350άρηδες Yamaha έφτασε μέχρι 65 κόμβους. Με την 350 Verado που είχαμε στο τεστ έπιασε, σχεδόν 47 κόμβους με 5 άτομα. Με λιγότερα άτομα πιάνει μέχρι 50 κόμβους.

Οι καταναλώσεις κυμαίνονται από 1,4 μέχρι 2 λίτρα το μίλι. «Έχουμε κάνει πολλές δοκιμές με 17άρες και 19άρες προπέλες, σε μονή τοποθέτηση κινητήρα και είναι οι ιδανικές. Εμείς προτείνουμε την Mercury Τempest 19 και για τον καιρό την τετράφτερη Revolution 17” μας είπε ο κος Χαρατσής.

Το βάρος του είναι 1.200 κιλά και μαζί με όλο τον εξοπλισμό του το διπλασιάζει. Έχει ντεπόζιτο για 350 lit καύσιμο και 100 lit νερό. Τα ντεπόζιτα είναι βινυλεστερικά, δηλαδή από ένα ειδικό πολυεστέρα που αντέχει στα χημικά. Φτιάχνεται λοιπόν ένα ντεπόζιτο μόνο του (όπως ένα ανοξείδωτο) και τοποθετείται μετά στο σημείο που έχουμε σχεδιάσει να μπεί. Δεν φτιάχνεται δηλαδή μαζί με την γάστρα. Έτσι δεν υπάρχουνε φθορές, οξειδώσεις και σκουριές και είναι «αθάνατο».

Πίσω τοποθετείται το ντεπόζιτο του καυσίμου (Ξεκινάει λίγο πίσω από τον καναπέ και φτάνει σχεδόν την κονσόλα). Το αντίστοιχο του νερού ξεκινάει αμέσως (με ένα μικρό κενό ανάμεσα στα δύο).

Μπροστά υπάρχει hard nose που έχει θήκη για εργάτη με καπάκι που κρύβεται μέσα, ώστε να μην υπάρχει πρόβλημα στην επιβίβαση και την αποβίβαση από την πλώρη. Εκεί υπάρχει και δεύτερο πορτάκι για ταμπούκι που μπαίνουν τα αγκυρόσκοινα. Πιό πίσω το ταμπούκι το μπροστινό και αμέσως μετά η μεγάλη ξαπλώστρα κρεββάτι. Αυτά γίνονται με ειδικές προσθήκες στο πάτωμα και όταν δεν τα θέλουμε αποθηκεύονται εκεί. Τα μπροστινά ταμπούκια είναι κατασκευασμένα με εμφανή πολυεστέρα και είναι γυαλισμένα και εσωτερικά.

Μετά ακολουθεί η κονσόλα, που έχει την ίδια σχεδίαση με το Τm 69, απλώς είναι λίγο πιό μεγάλη σε μέγεθος και σε ύψος και είναι άνετη για να χωράει όλα τα όργανα, που θα χρειαστεί ο κυβερνήτης του σκάφους.

Μπροστά της έχει κάθισμα για δύο άτομα και το παρμπρίζ είναι κεκλιμένο για λιγότερη αντίσταση στον αέρα. Υπάρχουν δύο καθίσματα της Emal. Δύο καθίσματα ελληνικά με μασίφ αλουμίνιο και ανάρτηση με εξαιρετική απόσβεση.

Μετά είναι ο πίσω καναπές που είναι μονοκόματος με την πίσω ξαπλώστρα. Ανοιγοντάς την αποκαλύπτεται ένα τεράστιο ταμπούκι. Εκεί υπάρχουν και οι αποστραγγίσεις του σκάφους, που γίνονται σε ειδικά «κουτιά» που είναι κρυμμένα μέσα στο ταμπούκι. Όλα τα νερά καταλήγουνε σε αυτά με τρύπες που υπάρχουν κάτω από το ταμπούκι με μπαλάκια. Μαζεύονται τα νερά σε αυτά τα κουτιά και φεύγουν αυτόματα όταν το σκάφος είναι σε κίνηση.

Ακολουθώντας την minimal γραμμή του ναυπηγείου, το σκάφος έχει ανοξείδωτο ιστό. Μπορούν να γίνουν ειδικές κατασκευές, σύμφωνα με τις απαιτήσεις του ιδιοκτήτη (π.χ. για την θέση της τουαλέτας).

Πίσω υπάρχει αναδιπλούμενη σκάλα που κρύβεται πίσω από το σκαλοπάτι. Εδώ υπάρχει ένα ταμπούκι για διάφορες χρήσεις (πάγο, ή μια μικρή άγκυρα). Είναι πολύ χρήσιμη λύση που το ναυπηγείο είχε χρησιμοποιήσει και στο μικρότερο σκάφος. Τα μπαλόνια είναι κατασκευασμένα από την Diverib και είναι από νεοπρέν 1670, μονοκόματα χωρίς ραφή, με διάμετρο από 0,40 μπροστά μέχρι 0,50 πίσω.

Οι ταπετσαρίες όλες κατασκευάζονται από την κορυφαία εταιρία VIOTAP - Τυλιγάδας και είναι από το κορυφαίο ύφασμα morbern, χωρίς να χρησιμοποιείται πουθενά ξύλο, παρά ένα συνθετικό υλικό που αποτρέπει να σαπίσουν οι ταπετσαρίες. Ο ίδιος κατασκευαστής είναι και για τις τέντες, από υφάσματα σαμπρέλα.

Ο χρόνος κατασκευής το σκάφους είναι 3 με 4 μήνες. Ο αγοραστής μπορεί να επιλέξει όποιο χρώμα θέλει για την γάστρα και το μπαλόνι, ακόμα και να κάνει διχρωμίες. Όλα τα κλείστρα, οι μεντεσέδες, οι δέστρες είναι από υψηλού επιπέδου ανοξείδωτο.

Σχετικά με την ρυμούλκιση του σκάφους έχει φτιαχτεί σε συνεργασία με Έλληνα κατασκευαστή, ειδικό τρέυλερ για τη ρυμούλκηση του συγκεκριμένου μοντέλου.

Η γάστρα

Όταν φτιάχνεται η γάστρα, τα παρατροπίδια γεμίζονται με microballons και υπάρχει μεγάλη αντοχή στους κραδασμούς και μετά περνιούνται τα νήματα. Το φύλλο του πολυεστέρα πέφτει μονοκόματο από μπροστά μέχρι πίσω, χωρίς κοψίματα. Τα δοκάρια γίνονται με πολυουρεθάνη. Τα ηλεκτρικά περνούν από μπρος πίσω με δύο άνετους σωλήνες και από τις δύο πλευρές του σκάφους.

Στο σκάφος προαιρετικά τοποθετείται stabilizer και όχι flaps. Eίναι μια κατασκευή της D-Tec και έχουν μια διαφορετική λειτουργία από τα flaps.

Δεν έχουν την ίδια κλίση με την γάστρα και είναι σχεδόν παράλληλα με το νερό, τα οποία σταθεροποιούν το σκάφος για να μην έχει ένα παίξιμο (αριστερά δεξιά) κατά την πλεύση. Αυτά κατασκευάζονται από carbon ή πολυεστέρα.

Η δοκιμή έγινε με απόλυτη μπουνάτσα, αλλά έδειξε στιβαρό και όση ώρα ήμουν στο τιμόνι, ένοιωθα να έχω ένα πολύ γρήγορο σκάφος, που «άκουγε» αμέσως, χωρίς πάνω του να έχει κάτι το περιττό.

Δεν θα χρησιμοπούσα την λύση των δύο κινητήρων, μιάς και ο ένας ήταν υπεραρκετός. Μια δοκιμή θα σας πείσει!

ΚατηγορίαΔΟΚΙΜΗ
Print
Back To Top