Γαλλία, Μάγχη, Ρότερνταμ, Ρήνος - 6η εβδομάδα - 6.000 μίλια με 5μετρο φουσκωτό - ΕΙΚΟΝΕΣ VIDEO

Του Δημοσθένη Βαρβέρη

Πέμπτη 11/7/2024

Έχουμε αφήσει τους καπετάνιους μας στο Παρίσι, που δεν μπορούσες να κουνηθείς και να περπατήσεις ελεύθερα λόγω της Ολυμπιάδας. Οι ταξιδευτές μας έμειναν μόνο ένα βράδυ. Το κλίμα ήταν αφιλόξενο και δεν σου έκανε αίσθηση να μείνεις παραπάνω.

Παρασκευή 12/7/2024

Την επομένη το πρωί συνέχισαν την πορεία του Σηκουάνα προς τις εκβολές του.

Στο Les Mureaux 50 μίλια από το Παρίσι, είχαν συνεννοηθεί να κάνουν το service των 100 ωρών του κινητήτα. Πλήρωσαν 830 ευρώ. Χρέωσαν τα πάντα με ξεχωριστή τιμή. Το βάλε - βγάλε του σκάφους στο νερό, χρόνος παραμονή του σκάφους στο συνεργείο (κατάληψη χώρου), χρήση εργαλείων, τον πιτσιρικά που «δήθεν» έπλυνε τη βάρκα με το πιεστικό (η γάστρα δεν είχε τίποτα). Δεν θέλω να τα θυμάμαι, μας είπε ο Ιωσήφ, γιατί εκνευρίζομαι...

Σάββατο 13/7/2024

Πρωινή πορεία για την έξοδο στη θάλασσα. Όταν βγήκαν στη Χάβρη ακολουθήσαν την ακτογραμμή και 30 μίλια βορειότερα έμειναν στο Fecamp. Ένα υπέροχο λιμάνι με μια πανέμορφη πόλη τους φιλοξένησε το βράδυ.

ΤΟ ΓΡΑΦΙΚΟ FECAMP

Κυριακή 14/7/2024

Την άλλη μέρα ξεκινήσαμε για να κάνουμε μια διαδρομή λίγο μικρότερη των 100 μιλίων μέχρι το Καλαί, το κοντινότερο λιμάνι απέναντι από την Αγγλία και το Ντόβερ. Εκεί μείναμε άλλο ένα βράδυ. Είμασταν άτυχοι όμως γιατί πέσαμε σε μια γιορτή μηχανόβιων με δίχρονες μάλιστα μηχανές, που όλοι την νύχτα μάρσαραν και έριχναν βεγγαλικά. Δεν κοιμηθήκαμε καλά όπως καταλάβατε...

Καύσιμα, ξεκούραση (λέμε τώρα) και την επομένη πορεία χωρίς καθυστέρηση για την Ολλανδία.

ΕΓΙΝΕ Η ΝΥΧΤΑ ΜΕΡΑ ΣΤΟ ΚΑΛΑΙ

Δευτέρα 15/7/2024

Δευτέρα & Τρίτη έμειναν στο Ρότερνταμ. Είναι μια πολύ ωραία πόλη. Είχαμε συνάντηση με φίλους, που μας ξενάγησαν με το αυτοκίνητό τους και κάπως χαλαρώσαμε. Ο καιρός κλασικά βροχερός και δροσερός.

Κάποια στιγμή μετά το Καλαί είδαμε ένα σκάφος του Λιμενικού να πλησιάζει κάτι που απο μακρυά μου φαινόταν σαν υποβρύχιο. Πλησιάζοντας είδαμε ένα σκάφος πολύ χαμηλό – ίσα βάρκα ίσα νερά – με καμμιά σαρανταριά μετανάστες μέσα. Πηγαίναν από την Γαλλία στην Αγγλία. Το σκάφος του Λιμενικού ακολουθούσε διακριτικά. Ο καιρός ήταν πολύ καλός, γιατί αν σήκωνε ένα μικρό κυματάκι θα βουλιάζανε, μας είπε ο Ιωσήφ.

Τελικά διασχίσαμε το Αγγλικό Κανάλι και το τμήμα της βόρειας θάλασσας μέχρι το λιμάνι του Ρότερνταμ μέσα σε 2 μέρες. Ο καιρός ήταν καλός και αυτό βοήθησε πολύ!

O ΙΩΣΗΦ & Ο ΝΙΚΟΣ  ΣΕ ΞΕΝΑΓΗΣΗ ΣΤΟ ΡΟΤΕΡΝΤΑΜ

Τετάρτη 17/7/2024

Τετάρτη πρωί έφυγαν από το Ρότερνταμ. «Μας σταμάτησε η ακτοφυλακή. Μας είπαν ότι τρέχουμε πολύ και για την υψηλή ταχύτητα χρειάζεται ειδική άδεια. Μας πήγαν στη μαρίνα και η συνεννόηση έγινε στα αγγλικά με μεγάλη ευγένεια. Θαύμασαν το «κατόρθωμά» μας και σχεδόν δεν το πίστευαν βλέποντας το μέγεθος της βάρκας. Του μιλήσαμε για το μήνυμα που μεταφέρουμε και ότι στη Αρχαία Ελλάδα όταν είχαν Ολυμπιάδα οι πόλεμοι σταματούσαν, σε αντίθεση με την σημερινή εποχή. Ζήτησαν άδεια ταχυπολοίας και μόλις τους έδειξα το καρτελάκι – τη διεθνή – δεν ξαναρώτησαν τίποτα».

Κανονικά έπρεπε να τους γράψουν, αλλά δέχθηκαν μόνο μια παρατήρηση. Είδαν το πόσο έμπειροι ήταν οι καπετάνιοι μας και ευχήθηκαν απλά καλό ταξίδι. Το μόνο που τόνισαν ήταν να γίνεται σχολαστικά η χρήση του Quick Stop, που ο Ιωσήφ το φόραγε στο πόδι. Αυτό τους στοίχισε  μια ώρα καθυστέρηση και τα μίλια που έγιναν ήταν γύρω στα 130.

Ο Ρήνος είναι θάλασσα, δεν είναι ποτάμι. Έχει κύμα και ο λόγος είναι ότι είναι γεμάτος από φορτηγίδες οι οποίες πηγαινοέρχονται. Είναι τεράστια πλοία πάνω από 100 μέτρα. Υπήρχαν και διαστήματα που είχε τελείως μπουνάτσα και πήγαινα με 18 έως 20 μίλια. Ακόμα και με το βουβό, κοντό κύμα πηγαίναμε γρήγορα, απλά ήθελε συνεχή χειρισμό το τιμόνι. Σταματήσαμε στην Κολωνία για καύσιμα και λίγη ξεκούραση.

ΚΟΛΩΝΙΑ

Περάσαμε στη Γερμανία χωρίς κανένα πρόβλημα. Δυο φορές ήρθαμε σε επαφή με σκάφος της αστυνομίας. Πηγαίναμε με 22 μίλια. Τους χαιρετίσαμε, μας χαιρέτισαν και τίποτα άλλο. Αυτό που φοβόμουν δεν έγινε...

Με το που μπήκαν στη Γερμανία ο καιρός άλλαξε και έγινε καλοκαιρινός.

Το βράδυ μείναμε στο Ντούισμπουργκ. Βάλαμε καύσιμα και κοιμηθήκαμε. Στην διαδρομή βλέπαμε τις άπειρες μαρίνες και τις ζηλεύαμε. Γλύστρες παντού. Σοβαρές γλύστρες για να πέφτουν ταυτόχρονα 3 σκάφη στο νερό. Το κόστος στις μαρίνες είναι πολύ μικρό (12 - 15 ευρώ / ημέρα).

Πέμπτη 18/7

Την επομένη πρωινό ξύπνημα και αμέσως το σκάφος ξεκίνησε για να κάνει την μεγαλύτερη διαδρομή (περίπου 230 μίλια) φτάνοντας στο Breisach. Αποφασίστηκε να μπούνε στη Γαλλία και μέσα από ένα σύστημα καναλιών (γύρω στα 70) που είναι πολύ χρονοβόρο, να περάσουν στον Ροδανό και ουσιαστικά να κάνουν αντίστροφα την πορεία που είχαν κάνει στο πρώτο μέρος του ταξιδιού. Η αρχική σκέψη για την Ελβετία μέσω της Βασιλείας και διάπλου των μεγάλων λιμνών, ώστε να μπουν από εκεί στο Ροδανό άλλαξε...

ΔΕΙΤΕ ΤΟ  VIDEO

Το ταξίδι συνεχίζεται. Μείνετε συντονισμένοι στο περιοδικό μας ...