Ζodiac Medline 7,5 & Evinrude Etec 300.

Tου Δημοσθένη Βαρβέρη

Ζodiac Medline 7,5 & Evinrude Etec 300.

Ήταν τέλη Ιουλίου όταν δέχτηκα το τηλεφώνημα του Δημήτρη Ξύλινου, από την εταιρία Πετρόπουλος αεβε, αντιπρόσωπο πολλών κατασκευαστών του εξωτερικού, μεταξύ των οποίων, των φουσκωτών σκαφών Zodiac και των εξωλέμβιων κινητήρων Evinrude.

Mου είπε ότι μόλις είχε «στηθεί» ένα Zodiac Medline 7,5 με μια 300άρα Evinrude στην Θεσσαλονίκη και θα μπορούσαμε να το δοκιμάσουμε στο νερό. Το σκάφος το έστησε και παρέδωσε η SEA SIDE των Σταύρου Τορτοπίδη και Κώστα Χαλουλάκου.

Πρωί Σαββάτου και προσγειωνόμαστε με τον διευθυντή πωλήσεων της Πετρόπουλος αεβε κο Χρήστο Ξυγκάκη (Zodiac, Tohatsu), στο αεροδρόμιο Μακεδονία. Κατευθυνόμαστε στις εγκαταστάσεις της Sea Side όπου μας περίμεναν για να ξεκινήσουμε αμέσως για την Βουρβουρού στην Σιθωνία της Χαλκιδικής. Το σκάφος μας ήταν ήδη στο νερό, έτοιμο για να το δοκιμάσουμε και να το φωτογραφίσουμε.

Μετά από αρκετή καθυστέρηση μιας και οι δρόμοι για την Χαλκιδική ήταν γεμάτοι από αυτοκίνητα, φτάσαμε στον όρμο Παναγιάς (δίπλα στη φημισμένη Βουρβουρού) στη μαρίνα που αναφέρεται και σαν Μαρίνα Λαγονησίου.

Αυτό το σκάφος η Zodiac το παρουσίασε στο Ναυτικό Σαλόνι του Παρισιού στις αρχές του χρόνου με μεγάλη επιτυχία, με αποτέλεσμα να βγει στην παραγωγή  και η ελληνική αντιπροσωπεία να φέρει στην Ελλάδα ένα από τα πρώτο κομμάτια, που κυκλοφόρησαν στην Ευρώπη.

Βλέποντας το Zodiac Medline καταλαβαίνεις ότι έχεις να κάνεις με ένα καθαρά τουριστικό, αρκετά φαρδύ σκάφος με άνετο χώρους που δεν θα απογοητεύσει τον ιδιοκτήτη του, που θέλει να απολαύσει οικογενειακές διακοπές, με μπάνιο, βόλτες και διανυκτέρευση στο σκάφος. Η ποιότητα κατασκευής είναι σε υψηλό επίπεδο και αυτό είναι εμφανές από την πρώτη στιγμή.

Μετά από την πρώτη επαφή με το σκάφος στη μαρίνα, βγάλαμε μερικές φωτογραφίες και ξεκινήσαμε για την γνωριμία του στην θάλασσα. Ο καιρός ήταν πολύ καλός και δεν το είδαμε σε πιό δύσκολες συνθήκες, αλλά αμέσως έβλεπες οτι είχες να κάνεις με ένα σκάφος σταθερό και ταυτόχρονα γρήγορο και εύκολα χειρίσιμο. Έχοντας δοκιμάσει τον μεγαλύτερο αδελφό της σειράς, το Medline 8,50, είδα με ευχάριστη έκπληξη πόσο «ελαφρύ» και γρήγορο ήταν. Κάθε φορά που επιτάχυνε ο γρήγορος κινητήτας Evinrude Etec 300hp ένοιωθες ότι βρισκόσουν σε μεγαλύτερο σε μήκος σκάφος. Παρ ότι δεν το δοκιμάσαμε σε καιρό όταν το σκάφος περνούσε πάνω από απόνερα, δεν έδειχνε να καταλαβαίνει και σε καμμία περίπτωση δεν «έβρεχε» τους επιβάτες του.

Το κάθισμα του κυβερνήτη έχει χώρο για δύο άτομα και το μαξιλάρι μπορεί να ρυθμιστεί σε καθιστή ή ημιόρθια θέση. Είναι πολύ άνετο και το είδαμε στην πράξη έχοντας για καπετάνιο τον «εύσωμο» Σταύρο που δεν δυσκολεύτηκε καθόλου.

Η κονσόλα αρκετά μεγάλη, δίνει την δυνατότητα για να μπουν πολλά όργανα και είναι τοποθετημένη στο δεξιό μέρος του σκάφους, αφήνοντας ένα πολύ άνετο διάδρομο για να μπορείς να κινηθείς μπρος πίσω.
Πίσω από το κάθισμα του κυβερνήτη υπάρχει ένα άνετο σαλόνι, που μπορείς να καθίσεις, να φάς ή να κάνεις ακόμα ηλιοθεραπεία κάνοντας τις ανάλογες προσθαφαιρέσεις στα κομμάτια του εξοπλισμού.

Μια καινοτομία για την Zodiac είναι οι δύο πλατφόρμες που υπάρχουν στο πίσω μέρος. Στην μία μπορούμε να βάλουμε βοηθητική μηχανή και στην άλλη έχουμε τοποθετημένη την αναδιπλούμενη σκάλα. Το ηλεκτροϋδραυλικό σύστημα της Evinrude δίνει τεράστια άνεση στον καπετάνιο του σκάφους και το υδραυλικό τιμόνι είναι πραγματικά πολύ ξεκούραστο.

Οι πέντε επιβάτες του σκάφους δεν το δυσκόλεψαν καθόλου, στο να κάνει άνετους ελιγμούς, αλλά και στο να επιταχύνει από θέση ακινησίας ή να πηγάινει αμέσως από τα 15 στα 30 μίλια. Ο κινητήρας έδειξε απόλυτα ταιριαστός και γι΄αυτό άλλωστε προτάθηκε από την Sea Side.

Evinrude E-tec 300 hp

Ο κινητήρας που χρησιμοποιήθηκε στην συγκεκριμένη δοκιμή είναι ένας κινητήρας Evinrude δεύτερης γενιάς ή αλλιώς G2 όπως τον λέει η αγορά. Είναι 3.400 κυβικά και είναι ένα εξακύλινδρο σε διάταξη V σύνολο. Είναι ένας κινητήρας που εξελίσεται συνεχώς. Ο συγκεκριμένος -φετινός – φέρει νέο σύστημα ηλεκτροϋραυλικής διεύθυνσης του τιμονιού, το οποίο βελτιώνει κατά πολύ τον χειρισμό του σκάφους και την ακρίβεια των στροφών. Επίσης  αυτός ο κινητήρας είναι εξοπλισμένος – όπως και όλοι οι προηγούμενοι - με το μοναδικό σύστημα i trim το οποίο φροντίζει αυτόματα να υπολογίζει την γωνία trim που χρειάζεται το σκάφος, ανάλογα με το φορτίο, τον καιρό και την ταχύτητα  που ταξιδεύει. Αυτό έχει σαν αποτέλεσμα, να βελτιστοποιεί τις επιδόσεις της μηχανής, και κατά συνέπεια την ταχύτητα του σκάφους, όπως επίσης και να μειώνει την κατανάλωση στο ελάχιστο δυνατόν, έτσι ώστε αυτός ο κινητήρας να αποδίδει στο maximum σε οποιοδήποτε σκάφος.

Είναι μια πολύ εύχρηση μηχανή, που μπορεί να την χειριστεί ο οποιοσδήποτε, ακόμα και ο πιό άπειρος, λόγω των δύο καινοτόμων συστημάτων που έχει. Το μόνο που έχει να κάνει ο χειριστής είναι «να ανοίξει το γκάζι και η μηχανή θα κάνει όλα τα υπόλοιπα» όπως μας είπε ο κος Περικλής Ορφανίδης, Διευθυντής Τεχνικής Υποστήριξης Κινητήρων της αντιπροσωπείας.

H σειρά Medline της Zociac αποτελείται από πέντε σκάφη με μήκος 5μ, 5,8μ, 6,6μ, 7,5 (το σκάφος της παρουσίασης μας) και το 8,5μ που σας παρουσιάσαμε την Άνοιξη του 2018 σε μια δοκιμή στον Σαρωνικό.

O κος Χρήστος Ξυγκάκης μας είπε ότι αν μπείτε στην ιστοσελίδα της Zodiac στη Γαλλία, http://www.zodiac-nautic.com, θα δείτε οτι υπάρχει η εφαρμογή Configurator, όπου εκεί μπορούμε να δημιουργήσουμε οποιονδήποτε συνδυασμό σκάφους, γάστρας, μπαλονιών και μαξιλαριών θέλουμε, για να φτιάξουμε ένα σκάφος όπως εμείς το ονειρευόμαστε. Με την ίδια εφαρμοφή μπορούμε να βάλουμε ή να βγάλουμε αξεσουάρ και να φτάξουμε το δικό μας σκάφος με την δική μας υπογραφή.

Για περισσότερες πληροφορίες:  Πέτρος Πετρόπουλος ΑΕΒΕ, Ιερά Οδός 96 Αθήνα, Τηλ.: 21 0349 9236

Δείτε το video της δοκιμής:

ΚατηγορίαΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ
Print
Back To Top