Ναυαγοί με ιστιοπλοϊκό, με ένα μωρό 17 μηνών, για ρότα προς Αστυπάλαια. (Κρίσεις & συμπεράσματα).

Του Σπύρου Πριόβολου

Ναυαγοί με ιστιοπλοϊκό, με ένα μωρό 17 μηνών, για ρότα προς Αστυπάλαια. (Κρίσεις & συμπεράσματα).

Το ελικόπτερο πετά επάνω από το Τούρκικο φορτηγό και το Life Raft

Έχουμε ξαναγράψει ότι οι έξυπνοι μαθαίνουν από τα λάθη ή τα συμβάντα άλλων, χωρίς να χρειασθεί να υποστούν τις συνέπειες μιας δύσκολης κατάστασης. Σκοπός μου εδώ και χρόνια είναι να μεταφέρω συμβάντα, μέσα από τα οποία καταγράφουμε παραλήψεις, λανθασμένες ενέργειες αλλά και θετικές ενέργειες, προκειμένου οι αναγνώστες μας όχι απλά να διαβάσουν μια ιστορία και να χαμογελάσουν ίσως ειρωνικά, αλλά να προβληματιστούν για να αποφύγουν και οι ίδιοι να αντιμετωπίσουν παρόμοιες καταστάσεις.

Αυτή τη φορά θα σας περιγράψω τη δύσκολη θέση που βρέθηκε φέτος το καλοκαίρι ο φίλος μου Αντρέας, κάτοχος ενός φουσκωτού αλλά και ιστιοπλοϊκού, σε ένα ταξίδι του με ιστιοπλοϊκό με ρότα την Αστυπάλαια, έχοντας μαζί με τη γυναίκα του και το μόλις 17μηνο γιο τους. Μην νομίσετε ότι διαφέρει πολύ το περιστατικό, από το αν είχε φουσκωτό ή πλαστικό, ιδιαίτερα με χώρους ενδιαίτησης.

Ας δούμε πως μου εξιστόρησε ο Αντρέας το περιστατικό, στο οποίο ενεπλάκη ο Θάλαμος Επιχειρήσεων ΕΚΣΕΔ, τοπικό λιμεναρχείο και παραπλέοντα πλοία. Στο τέλος θα τονίσουμε παραλήψεις καθώς και σωστές ενέργειες

«Η θάλασσα και η ενασχόληση με αυτήν είναι από τα πράγματα που με γεμίζουν και με ηρεμούν. Η γραμμή του ορίζοντα με κάνει να σκέφτομαι και να θέτω νέους στόχους. Έχοντας σχετικά αρκετή εμπειρία με την θάλασσα και έχοντας καλύψει αρκετά μίλια και μεγάλες αποστάσεις με το 6.5μ φουσκωτό μου ήθελα, μαζί με τη γυναίκα μου, να αποκτήσουμε κάτι μεγαλύτερο και πιο άνετο. Η γέννηση του γιου μας, μας οδήγησε στο να αποκτήσουμε ένα ιστιοπλοϊκό 13μ. Άνετο, με χώρους, καμπίνες (πρωτόγνωρο για εμάς που μέναμε κάτω από την τέντα), με 2 τουαλέτες, κουζίνα και όλες τις ανέσεις που αποζητά κανείς.

Αποκτήσαμε λοιπόν ένα δικάταρτο βαρύ ιστιοπλοϊκό, εξαιρετικά αξιόπλοο. Με μηδενική εμπειρία ως ιστιοπλόοι βαλθήκαμε να αποκτήσουμε και το σχετικό δίπλωμα. Ακολουθήσαμε μια από τις καλύτερες σχολές με αρκετά πρακτικά μαθήματα και αυστηρές εξετάσεις. Ήμασταν έτοιμοι λοιπόν να χαρούμε το Αιγαίο με τον γιο μας. Λόγω εξαιρετικού φόρτου εργασίας το σκάφος μας το δοκιμάσαμε μόνο δυο φορές με πολύ καλές συνθήκες. Όμως το συντηρήσαμε σε εξαιρετικό βαθμό. Μεγάλο service στην μηχανή, έλεγχος στα όργανα, μέχρι και αυτοματισμό στο ψυγείο (πράσινο φωτάκι - όλα οκ, κόκκινο που αναβοσβήνει – έλλειψη ρεύματος)

 Το σκάφος μας ήταν αγκυροβολημένο στο Φάληρο και θέλαμε να ακολουθήσουμε τη διαδρομή: Φάληρο – Αστυπάλαια – Αμοργό – Κουφονήσια – Αντίπαρο – Φάληρο. Επειδή ως ιστιοπλοϊκό η ταχύτητα είναι αρκετή πιο μικρή σε σχέση με το φουσκωτό αποφασίσαμε να κάνουμε την πιο μακρινή διαδρομή μονοκόμματη και σχεδιάζαμε να καλύψουμε την διαδρομή Φάληρο – Αστυπάλαια την πρώτη ημέρα.

Όπως όμως οι περισσότεροι εργαζόμενοι έτσι και εμείς έχουμε δεδομένες ημέρες διακοπών, οι οποίες δεν είναι εύκολο να αλλάξουν. Αυτό έχει ως αποτέλεσμα να είμαστε όμηροι του καιρού.

Ο άνεμος τις προηγούμενες ημέρες του ταξιδιού μας ήταν 6bf, κλασικό μελτέμι έχοντας μια πρόγνωση για ένα παράθυρο μειωμένης έντασης την ημέρα του ταξιδιού μας. Έχοντας έναν συγγενή μας στην Κύθνο και σκεπτόμενοι να κάνουμε το ταξίδι μας πιο εύκολο αποφασίσαμε να βάλουμε πλώρη για Κύθνο και να συνεχίσουμε για Αστυπάλαια την επόμενη μέρα.

Έχοντας προετοιμάσει το σκάφος μας, με καύσιμα, νερά, τρόφιμα, την μηχανή από service, τα πανιά τοποθετημένα στα άλμπουρα, ήμασταν έτοιμοι να απολαύσουμε τις πρώτες μας διακοπές με μεγαλύτερο σκάφος. Πλήρωμα, δύο άπειροι ιστιοπλόοι, ένα βρέφος 17 μηνών και μια ακόμη επιβάτης (η αδερφή μου).

Ξεκινήσαμε αρκετά νωρίς το πρωί, μόλις που χάραζε, απολαμβάνοντας την φοβερή ανατολή και χαρούμενοι για την έναρξη των διακοπών μας. Στον Αργοσαρωνικό ο καιρός ήταν ΒΔ με ένταση 5bf. Μια πολύ άνετη πλεύση με πλήρη ιστιοφορία με τον καιρό πρίμα. Και τα 3 πανιά μας χάριζαν μια ταχύτητα 8 κόμβων και το βαρύ μας σκάφος δεν ένιωθε καθόλου τον κυματισμό. Έχοντας σβήσει και την μηχανή απολαμβάνουμε επιτέλους την ηρεμία της θάλασσας, την τελειότητας της ιστιοπλοΐας και την απλότητα του σκάφους. Κάνοντας και για πρώτη φορά συρτή έπιασα και σχετικά σύντομα ένα ψάρι το οποίο ήταν και το πρώτο που είδε ο γιός μου, πως είναι να βγαίνει από το νερό.

Έχοντας πλέον (μετά από σχεδόν 3 ώρες) φτάσει στο στενό του Πατρόκλου τα πράγματα ξεκίνησαν να γίνονται δύσκολα. Ο άνεμος άλλαξε σε ένταση και πλέον φυσούσε μανιώδης με 8bf +.

Θέλησα να μαζέψω σχετικά τα πανιά για να μας επηρεάζει λιγότερο ο άνεμος. Όμως κατά την διαδικασία της μούδας στην μαΐστρα, έσπασε το ναυτικό κλειδί της τζένοας και το μαντάρι της τζένοας αφού το πήρε ο αέρας μπλέχτηκε στο άλμπουρο. Αναγκαστικά ξανασήκωσα την μαΐστρα. Ξεκινήσαμε με πορεία για Κύθνο. Τα κύματα ξεπερνούσαν σε ύψος τα 3μ. Το σκάφος συμπεριφερόταν σαν να ταξίδευε σε μέτριο κυματισμό. Η γυναίκα μου κοίμιζε το μωρό μας και εγώ με την αδερφή μου απολαμβάναμε την έντονη πλεύση μας.

Τα λεπτά όμως, και οι ώρες, περνούσαν. Η Κύθνος ήταν ακόμη μακριά και η γυναίκα μου ανεβαίνοντας στο κατάστρωμα μου αναφέρει κάτι... περίεργο «έχουμε νερό στην καμπίνα». Αφού την κοίταξα με περιέργεια είδα πως το νερό ήταν αρκετό και κάλυπτε και τα πανιόλα του πατώματος. Δίχως να μπορώ να κατανοήσω τον λόγο ύπαρξης το νερού (αφού σκέφτηκα πως δεν είχαμε χτυπήσει κάτι) αποφασίζω να αλλάξω την ρότα μας για την Κέα (μια και ο καιρός ήταν ΒΔ) για να μπορέσουμε να ξαποστάσουμε λίγο, να ξεκουραστούμε το βράδυ και το επόμενο πρωί να κάνουμε το πέρασμα για Κύθνο.

Ο καιρός γινόταν ολοένα και πιο άσχημος. Το νερό στο εσωτερικό του σκάφους φαινόταν να αυξάνεται χωρίς να γνωρίζω την αιτία. Για να μπορέσουμε να φτάσουμε πιο γρήγορα και να βάλουμε τέλος στο πολύωρο ταξίδι μας προσπάθησα να ξεκινήσω το κινητήρα. Μάταια, η μίζα δεν γύριζε – σημάδι νεκρής μπαταρίας. Προσπαθώντας να καταλάβω τι έχει γίνει, παρατηρώ πως το ψυγείο έχει κόκκινο φωτάκι στον πίνακά του. Κάνοντας έλεγχο στο μηχανοστάσιο διαπίστωσα μισό μέτρο νερό. Έχοντας ως μόνο μέσω κίνησης τα πανιά προσπαθήσαμε να φτάσουμε στην Τζιά, ώσπου μια ριπή αέρα μας έσκισε την μαΐστρα.

Κάπου εκεί διαπιστώνεις πόσο μικρός είσαι μπροστά στην δύναμη της φύσης. Κάπου εκεί αποφασίζεις πως… νικήθηκες. Πρέπει να κάνεις το τηλεφώνημα.

Στρέφομαι προς το VHF, “Mayday, Mayday, Mayday” αλλά σε κάθε πιθανό κανάλι – τόσο στο 16 όσο και σε άλλα που χρησιμοποιούσα κατά καιρούς - δεν λαμβάνω καμία απάντηση. Συνεχίζω να προσπαθώ όμως το VHF (και κάθε άλλο όργανο) σταματά να δουλεύει. Οι μπαταρίες μου είναι τελείως άδειες. Το κινητό μου όπου χρησιμοποιούσα ώς εφεδρικό GPS και αυτό σβησμένο από τις 9 ώρες λειτουργίας. Δεν γνωρίζω πλέον το στίγμα μου.

Μόνη λύση ήταν πλέον η κλήση στο 112.

Ο Θάλαμος Επιχειρήσεων του Υπουργείου Ναυτιλίας ενεργοποιήθηκε αμέσως προκειμένου να συντονίσει την άμεση παροχή βοήθειας στους ανθρώπους που κινδύνευαν.

Κάλεσα και συνδέθηκα με το κέντρο του 112 στο οποίο άμεσα είπα πως χρειάζομαι να με συνδέσουν με τον Θάλαμο Επιχειρήσεων του υπουργείου Ναυτιλίας. Η σύνδεση ήταν άμεση. Η φωνή στην άλλη άκρη του τηλεφώνου ήρεμη προσπαθούσε να συλλέξει όσες περισσότερες πληροφορίες μπορούσε, προκειμένου να εκτιμήσει την κατάσταση και να προβεί σε διάσωση. ( θέση που βρισκόμασταν, κατάσταση επιβαινόντων, κατάσταση του σκάφους). «Βρίσκομαι στο Ανατολικά του Νότιου Κάβου της Κέας και στα αριστερά μου μόλις τώρα περνάει το κρουαζιερόπλοιο της Celestial Cruises – Έγινε καπετάνιε σε βρήκα». Μόλις άκουσαν τις λέξεις, εισροή υδάτων και ύπαρξη βρέφους η κινητοποίηση ήταν άμεση. Σε 15 λεπτά και αφού με είχαν καλέσει δυο ακόμη φορές στο τηλέφωνο, με ενημέρωσαν πως έρχονται προς εμάς 1 φρεγάτα, 1 φορτηγό πλοίο, 1 κρουαζιερόπλοιο, 1 φουσκωτό, 1 ελικόπτερο και 1 αλιευτικό.

Εμείς διατηρήσαμε την ψυχραιμία μας και είμαστε απολύτως ήρεμοι, χωρίς ίχνος πανικού ή εκνευρισμού. Περισσότερο στενοχωριόμαστε που βρεθήκαμε σε αυτή την κατάσταση και χρειαζόταν να κινητοποιηθούν τόσα μέσα για τη διάσωσή μας.

Πρώτο έφτασε προς εμάς ένα τούρκικο φορτηγό το οποίο πέταξε με κανονάκι προς το σκάφος μας σχοινί μήκους περίπου 300μ, που δυστυχώς μπλέχτηκε στο άλμπουρό μας. Μια ακόμη κλήση από τον Θάλαμο «Καπετάνιε το βλέπεις το ελικόπτερο; Μόλις το δεις ετοίμασε το πλήρωμά σου, θα σας πάρουν με το ελικόπτερο».

Ελικόπτερο διάσωσης σηκώθηκε αμέσως από τη βάση της Ελευσίνας προκειμένου να φθάσει όσο το δυνατόν πιο σύντομα επάνω από το σκάφος που κινδύνευε.

Σε λίγα λεπτά το ελικόπτερο άρχισε να ακούγεται και σιγά σιγά να φαίνεται και να κάνει κύκλους από πάνω μας, προκειμένου να εκτιμήσει την κατάσταση. Βλέποντας οι διασώστες από το ελικόπτερο ότι είναι δύσκολο να κατέβει διασώστης επάνω στο ιστιοπλοϊκό και μάλιστα με έντονο κυματισμό, με το άλμπουρο να έχει μεγάλη ταλάντωση, ενημέρωσαν το Θάλαμο.

Νέο τηλεφώνημα από τον Θάλαμο «καπετάνιε έχεις liferaft; – Ναι έχω. Πέτα το στην θάλασσα και βάλε το πλήρωμα μέσα, θα πέσει δύτης από το ελικόπτερο να σας μαζέψει».

Δεν αισθάνεσαι και πολύ άνετα να εγκαταλείπεις το σκάφος σου και να μπαίνεις για πρώτη φορά στη ζωή σου σε ένα Life Raft. Δένω το liferaft επάνω στο σκάφος και το πετάω στη θάλασσα. Όταν τεντώνει το σχοινί ανοίγει άμεσα. Αισθάνομαι μια ανακούφιση που λειτούργησε. Μετεπιβιβάζουμε με ψυχραιμία πρώτα την αδερφή μου, μετά το μωρό μας, την γυναίκα μου και τελευταίος εγκαταλείπω το σκάφος μου και εγώ, αφού προηγουμένως έχουμε πάρει μαζί μας τα έγγραφα του σκάφους και μια τσάντα με κάποια ρούχα.

Το μωρό μας δεν έχει καταλάβει τίποτα. Βλέποντας το ελικόπτερο να αιωρείται μόλις λίγα μέτρα από πάνω αναφωνεί «κι άλλο κι άλλο».

Νέο τηλεφώνημα από τον Θάλαμο. «Το ελικόπτερο δεν μπορεί να προσεγγίσει γιατί υπάρχει σκοινί. Θα έρθει να σας πάρει φουσκωτό».

Ο Θάλαμος έχει ειδοποιήσει και ένα 8.5μ ιδιωτικό φουσκωτό που μας προσέγγισε, παρέλαβε πρώτα το μωρό και ακολούθως εμάς. Μας μετέφερε με ταχύτητα και με ασφάλεια στην Τζια όπου μας παρέλαβε το Λιμενικό και το ΕΚΑΒ για άμεσες εξετάσεις. Το σκάφος μας έμεινε έρμαιο στα κύματα, αλλά το λιμεναρχείο Κύθνου, είχε ενημερώσει έναν ψαρά, που ρυμούλκησε το σκάφος μας στην Κύθνο.

Μετά τις απαραίτητες καταθέσεις στο Λιμεναρχείο της Κέας, μας κρατήθηκαν όλα τα έγγραφα του σκάφους μέχρι τον έλεγχο από ναυπηγό και την έκδοση πιστοποιητικού αξιοπλοΐας. Μετά από δυο ημέρες πήγαμε στην Κύθνο, για να δούμε την κατάσταση του σκάφους. Τελικά είχαν αντληθεί περισσότερα από 3 κυβικά νερό τα οποία είχαν πάει και στο δοχείο καυσίμων.

Μετά από ενδελεχή έλεγχο διαπιστώσαμε πως η εισροή είχε γίνει από τις φλάντζες της μιας τουαλέτας. Στα ιστιοπλοϊκά, σε πλεύση με πανιά που το σκάφος μπατάρει, επειδή οι τουαλέτες βρίσκονται κάτω από την ίσαλο γραμμή, πρέπει να κλείνουμε τις βάνες. Η ύπαρξη του νερού ανάγκασε την αυτόματη αντλία σεντίνας να δουλεύει συνέχεια με αποτέλεσμα να αδειάσουν οι μπαταρίες μας. Μια λάθος συνδεσμολογία του καλωδίου του ψυγείου είχε σαν αποτέλεσμα και αυτό να τροφοδοτείτε από τις μπαταρίες της μηχανής.

Το σκάφος μας επισκευάστηκε στο νησί της Κύθνου και με την γυναίκα μου και το παιδί μας συνεχίζουμε να ταξιδεύουμε έχοντας την παραπάνω ιστορία ως μια ακόμη ναυτική εμπειρία. Νιώθοντας πιο σίγουροι για τον εαυτό μας και το σκάφος μας, όμως ο έλεγχος πριν λύσουμε τις πρυμάτσες μάς είναι πλέον μεγάλος.

Εν κατακλείδι μπορώ να πω τα εξής, τα ατυχήματα στην θάλασσα μπορούν να συμβούν όπως και στα αυτοκίνητα. Μια μηχανή μπορεί να χαλάσει, ένα μπαλόνι μπορεί να τρυπήσει, μια μπαταρία μπορεί να αδειάσει. Όμως επειδή βρισκόμαστε στην θάλασσα και μακριά από κάθε πιθανή βοήθεια πρέπει να έχουμε εξοπλισμό για κάθε περίσταση.

Ναι, πρέπει να έχουμε liferaft εφόσον οι πλόες μας είναι πάνω από 10 μίλια από την ακτή. Πρέπει να έχουμε GPS και VHF σε πολύ καλή κατάσταση. Πρέπει τα σωστικά μας να είναι σε άψογη κατάσταση και πολύ καλής ποιότητας. Η συντήρηση στο σκάφος μας πρέπει να είναι συνολική και να μην είναι μόνο στην μηχανή. Και οι διακόπτες και οι φλάντζες χαλάνε. Επίσης ο έλεγχος και οι επισκευές και συντηρήσεις πρέπει να γίνονται από επαγγελματίες οι οποίοi γνωρίζουν να ελέγχουν κάθε πιθανό πρόβλημα.

Όλοι λέμε πως η θάλασσα θέλει σεβασμό. Σεβασμό θέλει και η ζωή μας και η ζωή των επιβαινόντων στο σκάφος μας. Το σίγουρο είναι πως η θάλασσα είναι πολύ πιο δυνατή από κάθε σκάφος. Το παραμικρό πρόβλημα στο σκάφος μας μπορεί να μας χαλάσει τις διακοπές ή να αποβεί μοιραίο.

Μέσα από την πολύωρη συνομιλία που είχα με τον Αντρέα αποκόμισα επιγραμματικά τα ακόλουθα:

  ΑΡΝΗΤΙΚΑ  

  1. Έφυγε για ένα μακρινό ταξίδι χωρίς να έχει εμπειρία τόσο στο συγκεκριμένο σκάφος, όσο και την κατηγορία των ιστιοπλοϊκών και μάλιστα μεταφέροντας το μικρό παιδάκι.
  2. Έχοντας πρόσφατα αγοράσει το μεταχειρισμένο σκάφος και έχοντας κάνει service σε πολλά σημεία δεν έπρεπε να ξεκινήσει ένα ταξίδι διακοπών, χωρίς να κάνει δοκιμαστικά τόσο σε καλοκαιρία όσο και με άσχημο καιρό.
  3.  Το πλήρωμα, δύο άπειρων ιστιοπλόων, υπερεκτίμησε τις ικανότητές του και δεν έλαβε σοβαρά υπόψη του την πρόβλεψη καιρού. Μπορεί ένα ιστιοπλοϊκό να ταξιδεύει με κάθε καιρό, όχι όμως με άπειρους ιστιοπλόους και μάλιστα με μωρό.
  4. Δεν γνώριζε ότι σε κάθε σκάφος με χώρους ενδιαίτησης πριν τον απόπλου, κλείνουμε τις βάνες καθώς και τα Hutches.
  5. Δεν είχε ελέγξει πριν τον απόπλου τη σωστή λειτουργία του VHF, με δοκιμαστική εκπομπή με το ΟΛΥΜΠΙΑ ΡΑΔΙΟ.
  6. Εξέπεμπε το May Day σε διάφορα κανάλια, ενώ έπρεπε να εκπέμπει μόνο στο κανάλι 16, το οποίο ακούν συνεχώς ο Θάλαμος, το ΟΛΥΜΠΙΑ ΡΑΔΙΟ, τα Λιμεναρχεία και τα παραπλέοντα πλοία.
  7. Δεν είχε σύγχρονο VHF που να συνδέεται με το GPS για να εκπέμψει το σήμα DISTRESS με όλα τα στοιχεία του σκάφους καθώς και τη θέση του.
  8. Έπρεπε άμεσα να εντοπίσει την πηγή εισόδου υδάτων στο σκάφος και να λάβει τα μέτρα του. Μπορεί να μην είχε ηλεκτρικό ρεύμα, αλλά τα σκάφη έχουν και χειροκίνητες αντλίες άντλησης υδάτων.
  9. Το κινητό δεν είχε ικανή μπαταρία και δεν είχε power bank για να το φορτίσει σε περίπτωση που δεν υπάρχει ηλεκτρική ενέργεια από την μπαταρία.
  10. Δυστυχώς για μια ακόμα φορά η ηλεκτρική εγκατάσταση δημιούργησε ένα μεγάλο πρόβλημα.

  ΘΕΤΙΚΑ  

  1. Το πιο σημαντικό απ’ όλα, είναι ότι ο κυβερνήτης δεν πανικοβλήθηκε και λειτούργησε με ψυχραιμία. Αυτό μεταδόθηκε και στις δυο γυναίκες και φυσικά στο μικρό παιδί. Είμαι σίγουρος ότι έγιναν έτσι γιατί σε τέτοιες καταστάσεις, ακόμα και μέσα στο Life Raft, έβγαζε φωτογραφίες.
  2. Όχι μόνο είχε συντηρημένο το Life Raft, αλλά και γνώριζε τη χρήση του (δέσιμο επάνω στο σκάφος πριν πέσει για να ανοίξει από μόνο του, όταν τεντώσει το σχοινί).
     

 ΣΥΜΠΕΡΑΣΜΑΤΑ 

  1.  Διαπιστώσαμε για μια ακόμα φορά ότι ο Θάλαμος επιχειρήσεων λειτούργησε για μια ακόμα φορά άμεσα και αποτελεσματικά, συντονίζοντας και στέλνοντας όχι μόνο ελικόπτερο για να διαπιστώσει την κατάσταση, αλλά και έβγαλε από την ρότα του ένα κρουαζιερόπλοιο, ένα φορτηγό, ένα φουσκωτό και ένα αλιευτικό για να παράσχουν βοήθεια.
  2. Ένα εγκαταλελειμμένο σκάφος, μετά από May Day και μάλιστα κάτω από δύσκολες καιρικές συνθήκες, είναι εύκολη λεία για τα κοράκια της θάλασσας. Η ναυτοσύνη και η ανθρωπιά του ψαρά, έσωσε το σκάφος με ένα μικρό τίμημα, ανάλογο με το μεροκάματό του.
  3. Άψογη η αντιμετώπιση των τοπικών λιμεναρχείων, που πρόσφεραν βοήθεια όχι μόνο στη διάσωση αλλά και στη φύλαξη του σκάφους έως ότου επισκευαστεί.
  4. Επειδή το «ευχαριστώ» στους ανθρώπους που συνέδραμαν στη διάσωση αλλά και στη βοήθεια που τους προσέφεραν εκ των υστέρων, δεν εννοείται, ο Αντρέας έστειλε μια ευχαριστήρια επιστολή στο ΕΚΣΕΔ (Θάλαμο Επιχειρήσεων) καθώς και στα λιμεναρχεία που ενεπλάκησαν, στην οποία περιγράφει το συμβάν και τις αποτελεσματικές ενέργειες που έκαναν προκειμένου να αισθανθούν ασφαλείς στις δύσκολες συνθήκες και να μην εγκαταλείψουν την αγάπη τους για τη θάλασσα μετά το συμβάν, αλλά να το θεωρήσουν σαν μια θαλασσινή εμπειρία.

ΧΟΡΗΓΟΣ ΑΡΘΡΟΥ

ΚατηγορίαΑΣΦΑΛΕΙΑ
Print
Back To Top