Ταξίδι 6.000 ν.μ. με πεντάμετρο φουσκωτό. (3η εβδομάδα) Μεσόγειος τέλος. Μπαίνουμε στα ποτάμια!

Του Δημοσθένη Βαρβέρη

Ταξίδι 6.000 ν.μ. με πεντάμετρο φουσκωτό. (3η εβδομάδα)  Μεσόγειος τέλος. Μπαίνουμε στα ποτάμια!

1. Κυριακή 16/6/24

Αφήσαμε τους δύο καπετάνιους μας στην μαρίνα της Ρώμης (Porto di Ostria) στις εκβολές του Τίβερη. Έφτασαν με μπουνάτσα και ταχύτητα 22 knots ταξιδεύοντας προς βόρεια. Στη μαρίνα έδεσαν χωρίς χρέωση, γιατί βρήκαν ένα σημείο που άλλο σκάφος δεν θα μπορούσε να δέσει, λόγω “μπαζώματος” από την άμμο. Τροφοδοσία σε φαγητό και καύσιμα. Δύο μεγάλα μπολ με παγωτό ήταν η γλυκειά επιβράβευση των ταξιδευτών μας, πριν πέσουν νωρίς για ύπνο. Έχουν μπροστά τους δύσκολους καιρούς και το μεγάλο πέρασμα από την Κορσική στη Γαλλία.

2. Δευτέρα 17/6/24

Αναχώρηση πρωινή, με καλό καιρό και την πορεία βόρεια, δίπλα στις ιταλικές ακτές. Μετά από ένα ταξίδι 62 μιλίων φτάνουν στο Porto Ercole (Πόρτο Ερκόλε), ιστορικό χωριό στο Μόντε Αρτζεντάριο, Τοσκάνη. Ανεφοδιασμός και σκέψεις αλλαγής της πορείας προς την Κορσική. Τελικά αυτό και έγινε. Η πορεία προς τη νήσο Έλβα άλλαξε με κατεύθυνση βορειοδυτικά, στο βόρειο μέρος του μεγάλου γαλλικού νησιού. Περάσανε δίπλα από το νησάκι Pianosa (Πιανόζα). Ήταν ένα μέρος όπως μου είπε ο Ιωσήφ που είδε για πρώτη φορά καθαρά και διαυγή νερά. Είναι ένα μέρος που έχει συνήθως δύσκολους καιρούς. “Το Macinaggio είναι το μέρος που θα μέναμε το βράδυ και θα κάνουμε τις προμήθειές μας». Ένα μικρό χωριό 600 κατοίκων, με μεγάλη ναυτική παράδοση 16 μίλια βορειότερα της πρωτεύουσας του νησιού Μπαστιά.

3. Τρίτη 18/6/24

“Ξεκινήσαμε με καλό καιρό και βάλαμε σαν προορισμό την ακτή της Ιταλίας κοντά στα σύνορα της Γαλλίας (Ventimiglia). Ο καιρός άλλαξε έχοντας πολύ μεγάλο κύμα όρτσα. Αναγκαστήκαμε να βάλουμε πορεία δυτικότερα, στην Γαλλία πια και μάλιστα στο Μονακό”. Εκεί έβαλαν καύσιμα, αλλά διαπιστώθηκε και το πρώτο πρόβλημα του ταξιδιού. Ο Ιωσήφ είχε είχε ήδη διαπιστώσει ένα πρόβλημα στη πλεύση της βάρκας και η απάντηση δώθηκε όταν έφτασαν στο Villefrance (7 μίλια δυτικά του Μονακό). Εκεί σήκωσαν τα μαξιλάρια και είδαν στο πίσω μέρος της γάστρας μαζεμένα νέρα πάνω από 100 λίτρα. Η αντλία δεν δούλευε. «Αλλάξαμε ασφάλεια και την ξανάκαψε. Βγάλαμε τα νερά με μια χειροκίνητη τρόμπα, που είχαμε μαζί μας”. Αφού βγήκαν τα νερά καθάρισαν σχολαστικά το χώρο που είχε πολλά πετραδάκια και άλλα μικρά σκουπίδάκια, που όμως αυτά έφραξαν την αντλία.

4. Τετάρτη 19/6/24

Στο Villefrance οι ταξιδιώτες μας έμειναν και δεύτερο βράδυ. Ξεκουράστηκαν. Έβαλαν καύσιμα και ετοιμάστηκαν για την επόμενη το πρωί, για το ταξίδι τους προς τα δυτικά.

5. Πέμπτη 20/6/24

Μετά από μια πορεία πάνω από 80 μίλια περνώντας τις Κάννες και το Σαν Τροπέ, και “πολύ θάλασσα” έφτασαν στο εντυπωσιακό Πορκερόλ (Porquerolls). Ένα καταπράσινο νησάκι, οικολογικό πάρκο. “Θέλαμε να πάρουμε ποδήλατο να το γυρίσουμε, αλλά έβρεχε και δεν τα καταφέραμε”.

6. Παρασκευή 21/6/24

Στο Πορκερόλ (Porquerolls) είχε 13 ευρώ η μαρίνα την ημέρα με νερό και ρεύμα. "Πλήρώσαμε για 3 μέρες, αλλά φύγαμε στις δύο. Είδα τον καιρό καλό και είπα στον Γιώργο, να ξεκινήσουμε πιό γρήγορα από το προβλεπόμενο”. Οι γαλλικές μαρίνες γενικά είναι πιό φτηνές από τις ιταλικές και δεν αντιμετωπίσαμε θέματα.

7. Σάββατο 22/6/24

Το πρωί ξεκίνησαν το τελικό μέρος του ταξιδίου (60 μίλια) στη Μεσόγειο. Ο καιρός αρχικά ήταν καλός (γι αυτό άλλωστε έφυγαν νωρίτερα) αλλά μετά χάλασε “και καμμιά δεκαπενταριά μίλια πριν τη Μασσαλία τα είδαμε όλα. Ταλαιπωρηθήκαμε μέχρι να φτάσουμε”.

Τελικά μας είπε ο Ιωσήφ φτάσαμε νωρίτερα από το προβλεπόμενο στην Μασσαλία. Είχα αγχωθεί μιας και στα ποτάμια δεν μπορείς να πας με υψηλές ταχύτητες. Στόχος είναι στις 2 Ιουλίου να είμαστε στη Λυών και εκεί να γίνει η πρώτη αλλαγή του συγκυβερνήτη”.

Σε ερώτησή μου για τυχόν προβλήματα, που αντιμετώπησαν ο Γιώργος μου ανέφερε ότι βάζουν πολύ πάγο στο ψυγείο και οι μπύρες είναι πολύ παγωμένες… Όπως βλέπετε η ομάδα δεν καταλαβαίνει τίποτα και είναι έτοιμη και ξεκούραστη για τη συνέχεια.

8. Κυριακή 23/6/24

Άλλη μια μέρα στη Μασσαλία, για χαλάρωμα, τροφοδοσία και οργάνωση του επόμενου μέρους που είναι διαφορετικό, μιας και θα είναι μέσα στα ποτάμια. Δευτέρα πρωί το πρόγραμμα λέει αναχώρηση και πέρασμα μέσα στον ποταμό Ροδανό.

Μείνετε συντονισμένοι…

Μην ξεχνάμε τους χορηγούς που συμπαραστέκονται στο εγχείρημα με διάφορους τρόπους:

  • EVAL ΑΒΕΕ
  • ARGO OIL
  • DRONE HOUSE
  • ZANNIKOS MARINE
  • CRAFT MARINE LASER
  • TOHATSU
  • ΚΥΡΙΑΖΗΣ BATTERIES & MORE
  • ΓΙΩΡΓΟΣ ΘΑΝΟΠΟΥΛΟΣ - ΤΕΝΤΕΣ ΣΚΑΦΩΝ
  • COCO-MAT
  • NANOU DONUTS
  • SMART BOAT
  • ΠΥΡΑΣΦΑΛΕΙΑ ΒΟΛΟΥ
  • ΑΡΗΣ ΚΩΝΣΤΑΝΤΑΡΑΣ - ΜΙΚΡΕΣ ΔΙΑΔΡΟΜΕΣ ΣΑΜΟΥ
  • ΣΥΝΔΕΣΜΟΣ ΣΙΦΝΙΩΝ
  • ΑΦΟΙ ΔΑΜΙΓΟΥ - ΒΙΔΕΣ
  • ΕΚΤΥΠΩΣΕΙΣ "PRINT-EASY"
  • Χορηγός Επικοινωνίας το περιοδικό μας "ΣΚΑΦΟΣ" ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΟ ΠΕΡΙΟΔΙΚΟ - NatexMedia.gr
  • ΥΠΟ ΤΗΝ ΑΙΓΙΔΑ: του ΥΠΟΥΡΓΕΙΟΥ ΝΑΥΤΙΛΙΑΣ & του "ΛΕΡΙΑΚΟΥ ΟΜΙΛΟΥ ΣΚΑΦΩΝ"
  • Ευχαριστίες στην "FLISVOS MARINA" και το PARKING ΣΚΑΦΩΝ "FORTUNA" του Μίλτου Κρεμμύδα.
ΚατηγορίαΤΑΞΙΔΙΑ
Print
Back To Top