Με την ευκαιρία της παρουσίας του νέου κινητήρα 42HPE στα 4.200 κ.ε. της FNM στο Ναυτικό Σαλόνι, μιλήσαμε με τον κο Μάρκο Τζωρτζίνη, αντιπρόσωπο του εργοστασίου στην Ελλάδα.
- Πείτε μας για αυτό τον κινητήρα και τι είναι η πιστοποίηση RCD II.
Ο κινητήρας αυτός δεν είναι άλλος από τον 4200 κυβικών εκατοστών που τον κατασκευάζει η VM MOTORI στην Ιταλία. Όπως είναι ο κινητήρας τον πουλάει και η Mercruiser και η MTU. Επειδή η κατασκευάστρια εταιρία δεν ήθελε να βγάλει πιστοποίηση RCD II (EU Recreational Craft Directive) γι΄αυτούς τους κινητήρες και να εναρμονιστεί με τις ευρωπαικές οδηγίες, τα δικαιώματα αυτού του κινητήρα πέρασαν στην FNM.
Η FNM αλλάζοντας το πρόγραμμα, τον εγκέφαλο, κάποιους αισθητήρες, τα μπεκ και με άλλη καλωδίωση, πήρε την πιστοποίηση RCD II, ώστε να μπορεί να προωθεί τον κινητήτα στην αγορά.
Η FNM κατάφερε να κατεβάσει τον ψεκασμό, να έχει δηλαδή λιγότερα πετρέλαια και να ανεβάσει την πίεση. Εφόσον έριξαν τα πετρέλαια έπεσαν και οι ρίποι και την ιπποδύναμη την παραπάνω την έδωσε από την πίεση του αέρα (τουρμπίνα). Είναι ακριβώς η ίδια κατασκευή με τον παλιό, που με τις αλλαγές που έγιναν πήρε την απαραίτητη πιστοποίηση, για να μπορεί να κατασκευάζεται και να πωλείται στην αγορά.
Τα εργοστάσια πιά αν δεν έχουν RCD II απαγορεύται να πουλάνε κινητήρες. Αυτό σημαίνει ότι όσοι κινητήρες υπάρχουν ήδη στην αγορά μπορούν να πουληθούν για ένα χρόνο ακόμα, μετά σταματάνε.
- Ας μιλήσουμε για τον κινητήρα
Το εργοστάσιο λοιπόν κατέβασε τα πετρέλαια και ανέβασε την πίεση αέρα, ώστε να μπορέσει να είναι πιστοποιημένος ο κινητήρας, αυτό είχε σαν αποτέλεσμα την χαμηλότερη κατανάλωση καυσίμου. Δηλαδή από της ίδιας σειράς κινητήρες του ίδιου εργοστασίου αυτός έχει 20% χαμηλώτερη κατανάλωση καυσίμου.
Είναι ένας πολύ επιτυχημένος κινητήρας, που χρησιμοποιείται στα θαλάσσια ταξί, τα water sports, γιατί έχει κυβικά, ροπή, δύναμη και τώρα και χαμηλώτερη κατανάλωση.
- Πώς βλέπετε να διαμορφώνεται η αγορά μετά την απροθυμία πολλών εταιριών να πάρουν RCD II;
Είναι πολύ σημαντική η στιγμή και πιστεύω οτι θα μείνουν ελάχιστοι πετρελειοκινητήρες στην αγορά. Το κόστος της πιστοποίησης είναι πολύ μεγάλο και η ζήτηση είναι μικρή. Ουσιαστικά δεν συμφέρει πολλούς να συνεχίσουν να παράγουν. Αυτό ακριβώς έγινε και με την VM MOTORI που αποφάσισε να μην συνεχίσει.
Η εταιρία έχει το πλεονέκτημα να έχει η ίδια μηχανισμό πιστοποίησης στην Ιταλία. Ακόμα και άλλες εταιρίες πηγαίνουν στην FNM για πιστοποίηση. Αυτό το πλεονέκτημα βοήθησε την FNM να πάρει το RCD II και να συνεχίσει να είναι ένα πολύ ισχυρός παίχτης στην αγορά πιά. Τα πράγματα πάντως θα δυσκολέψουν ακόμα περισσότερο. Από τις συναντήσεις μου με του Ιταλούς, μου είπαν ότι ετοιμάζουν να προσθέσουν μετά την εξάτμιση φίλτρο άνθρακα, ώστε οι ρίποι να περιοριστούν ακόμα πιο πολύ.
- Έχει ανέβει το κόστος με όλες αυτές τις αλλαγές;
Παρ΄ ότι το κόστος όλων των αλλαγών με το στόχο την πιστοποίηση είναι πολύ μεγάλο η τιμή δεν αυξήθηκε ιδιαίτερα. Θα έλεγα και με δική μου παρέμβαση η νέα τιμή είναι υψηλότερη μόνο 5% περίπου.
- Κάποιος που θέλει να αγοράσει ένα πετρελαιοκινητήρα τι πρέπει να προσέξει;
Πρέπει να προσέξει αν θα αγοράσει τον «παλιό» κινητήρα χωρίς την πιστοποίηση, γιατί θα αντιμετωπίσει μετά προβλήματα, είτε μεταπωλώντας τον, είτε μεταπωλώντας το σκάφος. Ουσιαστικά δεν θα μπορεί να τον πουλήσει. Θα πρέπει να τον χρησιμοποιεί ο ίδιος σαν σετ (κινητήρας-σκάφος).
Κλείνοντας σας λέω ότι όλη η γκάμα των κινητήρων της FNM έχουν πιστοποίηση. Έχουμε τέσσερις γκάμες κινητήρων. Είναι ο 42HPE 4.200 κ.ε. που βγάζει 330 hp, ο 30HPE ο τετρακύλινδρος 3.000 hp που βγάζει 250 hp, o 20HPE 2.000 κ.ε και βγάζει 180 hp και τέλος έχουμε τον 13ΗΡΕ από 80 έως 130hp ανάλογα για την χρήση του (jet, ιστιοπλοϊκό).
Ευχαριστούμε τον κο Τζωρτζίνη γι΄αυτή μας την συνομιλία, που ήταν πολύ κατατοπιστική για το τι επικρατεί στην αγορά των πετρελαιοκινητήρων αυτή την στιγμή και τι πρέπει να περιμένουμε στο μέλλον.
Κατηγορία | ΚΙΝΗΤΗΡΕΣ ΠΕΤΡΕΛΑΙΟΥ |