Μασσαλία - Κέρκυρα σε χρόνο ρεκόρ. Κούραση και Νοσταλγία κάνουν πιο γρήγορη την επιστροφή. Το ταξίδι των 6.000 μιλίων στην τελική φάση.

Του Δημοσθένη Βαρβέρη

Μασσαλία - Κέρκυρα σε χρόνο ρεκόρ. Κούραση και Νοσταλγία κάνουν πιο γρήγορη την επιστροφή. Το ταξίδι των 6.000 μιλίων στην τελική φάση.

Μόνος πλέον αποπλέω απ' το λιμάνι της Λάκκας των Παξών, όπως μου έγραψε ο ίδιος ο Ιωσήφ Παπαδόπουλος.

Στη Μασσαλία μόλις έχει έρθει ο Γιάννης Κούκης να αντικαταστήσει τον Νίκο Κονιτσιώτη. Το τελικό στάδιο της επιστροφής ξεκινά.

ΤΕΤΑΡΤΗ 31/7

Ξεκινά η μεγάλη επιστροφή δια θαλάσσης πια για την πατρίδα. Αναχώρηση από την Μασσαλία μαζί με τον Γιάννη Κούκη, πρωί-πρωί με πολύ καλό καιρό. Ο πρώτος ανεφοδιασμός καυσίμων γίνεται στο νησάκι Ile de Porquerolles. Μετά από 10 ώρες και 200 μίλια ταξίδι φτάνουν στο Macinaggio της β.α. Κορσικής. Ανεφοδιασμός με καύσιμα και διανυκτέρευση. Ο καιρός προβλέπεται πολύ ευνοϊκός για τις επόμενες μέρες. Αυτό σε συνδυασμό με την έντονη επιθυμία της επιστροφής του Ιωσήφ, αλλάζουν τα σχέδια και αποφασίζεται να διανυθούν μεγάλες ημερήσιες αποστάσεις προς την Ιταλία και τη Μεσσίνα. Η αρχική σκέψη για πορεία νότια και κίνηση παράλληλη με την ακτή της Κορσικής και μετά της Σαρδηνίας εγκαταλείπεται. Η αγωνία για πιθανή αλλαγή του καιρού και η ανάγκη - εξ αιτίας αυτού - για επιπλέον καύσιμα είναι κάτι που δεν πρέπει να ξεχνάμε...

ΠΕΜΠΤΗ 1/8

Αναχώρηση το πρωί με πορεία νοτιοανατολικά. Βάζουν καύσιμα στο Anzio νοτιότερα της Ρώμης. Συνεχίζουν και φτάνουν μετά από 25 μίλια για διανυκτέρευση στη μαρίνα San Felice Circeo, μεταξύ Ρώμης και Νάπολης, έχοντας κάνει περίπου 200 μίλια.

ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ 2/8

Ο καιρός καλός και πρωινή αναχώρηση. Βάζουν καύσιμα στη Μαρίνα ντι Καμερότα. Μετά από ένα σχετικά ήσυχο ταξίδι 240 μιλίων φτάνουν στη Μεσσίνα. Ανεφοδιάζουν το σκάφος με καύσιμα και μένουν εκεί το βράδυ.

ΣΑΒΒΑΤΟ 3/8 & πρόβλημα κινητήρα.

Αναχωρούν από τα στενά της Σικελίας με προορισμό την Ελλάδα. Ο Ιωσήφ αντιλαμβάνεται ένα πρόβλημα. Η μηχανή δεν ανέβαζε στροφές πάνω από 4.000 και το σκάφος δεν μπορούσε να πλανάρει. Ο λόγος ήταν οτι το φίλτρο της υψηλής ήταν μπουκωμένο από κακό καύσιμο. Μόλις άλλαξε το φίλτρο αυτό ο Σπύρος Μπαλός στην Κέρκυρα το πρόβλημα έληξε. "Ευτυχώς που είχα προβλέψει να έχω τέτοιο φίλτρο μαζί μου" μου είπε ο Ιωσήφ.

Ξαναβάζουν καύσιμα στη Rocella Ionica και στον Κρότωνα και κάνουν το πέρασμα για την Ερείκουσα βόρεια της Κέρκυρας. Φτάνουν αργά το απόγευμα περίπου στις 20:00 λόγω της χαμηλής ταχύτητας του σκάφους. Άλλα 250 μίλια έχουν διανυθεί μέσα σε μια μέρα με το πεντάμετρο φουσκωτό.

Η ομάδα κάνει διανυκτέρευση στο μικρό ελληνικό νησάκι, στο βορειδυτικότερο άκρο της χώρας μας, δίπλα στους γνωστούς Οθωνούς. Ο Γιάννης Κούκης πρέπει να φύγει για επαγγελματικούς λόγους και ο Ιωσήφ Παπαδόπουλος μένει μόνος, για πρώτη φορά στο ταξίδι.

ΤΡΙΤΗ 6/8

Αναχώρηση από την Ερείκουσα για την Κέρκυρα, όπου το σκάφος βγαίνει στην ξηρά και γίνεται ένα σοβαρό ελληνικό σέρβις, με ελληνικές χαμηλές τιμές.

Σε αυτό το ταξίδι πρέπει να τα ζήσει όλα, σαν ένας σύγχρονος Οδυσσέας.

ΤΕΤΑΡΤΗ 7/8

Μόνος του πια ο Ιωσήφ και έχοντας κατακτήσει το όνειρό του, έχει έντονα συναισθήματα επιστροφής στην οικογένειά του. Σε αυτό το ταξίδι πρέπει να τα ζήσει όλα, σαν ένας σύγχρονος Οδυσσέας. Όχι μόνο τα προβλήματα της θάλασσας, αλλά και της ψυχής. Όταν ξεπέρασε το άγχος του ταξιδιού, βγήκαν στην επιφάνεια η κούραση, περισσότερο ψυχολογική όπως μου εξομολογήθηκε σε μια - από τις πολλές -τηλεφωνικές μας επικοινωνίες.

Ξεκινά για τη Λάκκα στο βόρειο μέρος των Παξών. Μόνος μέσα σε ένα χαμό από σκάφη, ανάμεσα σε δυο καίκια που δεν είχαν και την καλύτερη μυρωδιά. Πρέπει να περάσει τη βραδιά. Την άλλη μέρα θα ξεκινήσει για νοτιότερα...


ΝΟΣΤΙΜΟΝ ΗΜΑΡ: η φράση απαντάται στο προοίμιο της Οδύσσειας α-9: "αὐτὰρ ὁ τοῖσιν ἀφείλετο νόστιμον ἦμαρ".

Nόστος: η επιστροφή στην πατρίδα, επαναπατρισμός. Από εδώ προκύπτει και η λέξη Νοσταλγία.

ἦμαρ: ποιητική λέξη για την ημέρα.

ΚατηγορίαΤΑΞΙΔΙΑ
Print
Back To Top